اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف جیرفت:

مؤسسه خیریه فاطمیه از قطب‌های مهم اقتصادی می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت گفت: مؤسسه خیریه فاطمیه جیرفت در آینده نزدیک به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ اقتصادی در جنوب معرفی می‌شود.

مؤسسه خیریه فاطمیه از قطب‌های مهم اقتصادی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، مهدی شریف ظهر امروز در جمع خبرنگاران در جیرفت اظهار داشت: سه سالی که از راه‌اندازی اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان جیرفت می‌گذرد، احیای چند موقوفه مهم و مؤسسه خیریه در اولویت کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین این اقدامات احیای مؤسسه خیریه فاطمیه در شهرستان جیرفت است، افزود: خیریه فاطمیه در سال 68 توسط سیدجمال‌الدین فاطمی برای نگهداری ایتام و کمک به مستمندان تأسیس شده است.

شریف تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که ما در بخش وقف داریم، عدم آشنایی مردم با قوانین و مقررات وقف است که البته قسمتی از آن به دلیل کوتاهی اداره اوقاف و امور خیریه در ایجاد زمینه آشنایی مردم با فرهنگ وقف است.

وی با بیان اینکه این اداره بر کار مؤسسه‌های خیریه نظارت دارد، خاطر نشان کرد: مؤسسه‌های خیریه بر اساس اساسنامه و موقوفه‌ها بر اساس وقف‌نامه اداره می‌شوند.

سرپرست اداره اوقاف جیرفت گفت: هیچ نهاد و ارگانی از نظر شرعی و قانونی نمی‌تواند از نیت واقف و یا مؤسس تخطی کند، مگر اینکه خلاف قانون باشد.

شریف ابراز داشت: به بهانه کار خیر نمی‌توان کاری خلاف خواسته مؤسس و یا واقف انجام داد و اگر هم امکان اجرای نیت واقف و یا خیر نباشد، باید صبر کرد تا در طول زمان انجام شود و یا اینکه تبدیل به احسن باشد.

وی اذعان داشت: فروش در موقوفه‌ها و یا مؤسسه‌های خیریه فقط فروش منافع است و منافع آن واگذار می‌شود.

شریف بیان داشت: خیریه فاطمیه برای کمک به ایتام و مستمندان انجمنی تشکیل داده که بازرس آن اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت است، اما در آن زمان به دلیل فقدان این اداره در شهرستان نماینده اوقاف بر آن نظارت داشته است.

وی اظهار داشت: زمان آغاز به کار خیریه فاطمیه در سال 68 به دلیل فقدان نقدینگی، درآمد کافی و همچنین عدم مدیریت صحیح، مؤسسه نتوانسته است تا به حال به خوبی هدف مؤسس را اجرا کند.

شریف افزود: تاکنون زمین‌هایی از خیریه فاطمیه در تصرف نهادهایی مانند اداره اسلحه و مهمات، دانشگاه پیام‌ نور، اداره آموزش و پرورش، آموزش مدیریت دولتی و دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت بوده است.

وی گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی نیز ساخت و ساز روی زمین‌های این خیریه انجام داده است که اداره اوقاف و امور خیریه به عنوان بازرس وظیفه داشت، وارد این قضیه شود و رسیدگی‌های لازم را انجام دهد.

شریف عنوان کرد: از یک طرف با فشارهای اداری در زمینه استقرار دانشگاه علوم‌پزشکی در جیرفت مواجه بودیم و از طرف دیگر براساس وظیفه ذاتی خود عمل به نیت مؤسس را در دستور کار قرار دادیم.

شریف با بیان اینکه هفت هکتار زمین خیریه فاطمیه در تصرف دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت است، تصریح کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی از ملزومات شهرستان جیرفت است، اما باید به نیت خیر در خیریه فاطمیه عمل شود.

وی تنها راه حفظ حقوق ایتام را انعقاد قرارداد با مؤسسه خیریه فاطمیه دانست و اذعان داشت: بعضی از زمین‌های مؤسسه خیریه با هماهنگی مدیرعامل مؤسسه و فرماندار جیرفت، رئیس هیئت رئیسه برای تغییر کاربری اختصاص یافته و تغییر کاربری انجام شد.

وی با تشکر از فرمانداری، شهرداری و امام جمعه جیرفت که در احیای خیریه فاطمیه در جیرفت کارهای خوبی انجام داده‌اند، ابراز داشت: خیریه فاطمیه برای همیشه احیا شد و زیربنای این مؤسسه به گونه‌ای چیده شده که این مؤسسه دیگر از حالت اصلی خود خارج نمی‌شود و در آینده نزدیک به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ اقتصادی در جنوب معرفی می‌شود.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول