اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال 91 صورت گرفت

وقوع 26 فقره وقف در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال 91 تاکنون 26 فقره وقف در خراسان‌جنوبی به وقوع پیوسته است.

وقوع 26 فقره وقف در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی اظهار داشت: یکی از رویکردهایی که همواره در سیاست‌های جاری اوقاف مورد توجه بوده است احیای موقوفات و ارتقای بهره‌وری با حفظ اصل سرمایه است.

وی افزود: اداره کل اوقاف استان به‌عنوان متولی بخشی از موقوفات وظیفه و رسالت خطیری را برعهده دارد که ضمن حفظ و حراست از اصل سرمایه نسبت به افزایش و ارتقای سرمایه موقوفات تلاش کند که این تلاش در سال جاری عرصه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: آغاز سال نو خورشیدی با عملیات کف‌سازی صحن آستان مقدس شهدای باقریه و وقوع 16 فقره وقف جدید و احقاق حق موقوفه غلامرضا حسین‌جعفر معروف به موقوفه چهاریشت به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال نوید بخش نقش‌آفرینی اداره کل اوقاف در عرصه رشد تولید ملی و کارآفرینی با احیای موقوفات بوده و این حرکت موثر می‌تواند سرمشق و سرلوحه حرکت و تکاپوی سایر بخش‌ها به‌ ویژه ادارات اوقاف شهرستان‌ها باشد.

گرایلی تصریح کرد: واگذاری‌های قانونی، زمینه‌سازی برای جلب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری سازمان با محوریت بنیاد توسعه می‌تواند فرآیند حفظ، احیا، ارتقای بهره‌وری و افزایش سرمایه‌های و آورده‌های موقوفات و رقبات را به ارمغان آورد.

وی افزود: اقبال مردم ولایی خراسان‌جنوبی به وقف کردن اموال و دارایی خود روند رو به رشدی را داشته است که از ابتدای سال 91 تاکنون 26 فقره وقف جدید در استان به وقوع پیوسته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای باقریه شهرستان بیرجند خبر داد.

گرایلی افزود: برای شناخت و عرفان مضاعف و گام برداشتن در این راستا و اسوه قرار دادن عملی و الگوگیری از افعال و صفات الهی آن انسان‌های بلندمرتبه، کنگره بزرگداشت شهدای باقریه شهرستان بیرجند طراحی و برای رسیدن به این اهداف برگزار می‌شود.

وی هدف از اجرای این کنگره را تقویت بنیه‌های دینی و مذهبی آحاد مردم به ویژه نوجوانان و جوانان نسبت به اهل بیت، تبدیل آستان مقدس امامزادگان به قطب فرهنگی، ترویج و گسترش فضائل و مناقب اهل بیت در جامعه اسلامی و گسترش و تقویت تفکر ولایی در جامعه اسلامی عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به تشکیل ستاد این کنگره گفت: در این کنگره کمیته‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی، کمیته مالی و پشتیبانی، کمیته نظارت و ارزیابی و کمیته علمی فعال شده‌اند.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول