اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خروجی هشتمین جشنواره منطقه‌ای کویر

40 درصد اختراعات دانش‌آموزی تجاری‌سازی شد

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته تجاری‌سازی هشتمین جشنواره منطقه‌ای اختراعات گفت: 40 درصد اختراعات دانش‌آموزی راه‌یافته به این جشنواره تجاری‌سازی شدند.

40 درصد اختراعات دانش‌آموزی تجاری‌سازی شد
علی محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به تجاری‌سازی 40 درصد از اختراعات بخش دانش‌آموزی جشنواره کویر اظهار داشت: خروجی هشتمین جشنواره که با عنوان کویر برگزار شد، تا حد زیادی قابل قبول بوده است.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره با رویکرد تجاری‌سازی اختراعات و ایجاد زمینه مناسب برای ورود اختراعات به عرصه صنعت برگزار شد، افزود: اختراعات ارائه شده در جشنواره کویر از سطح بالایی برخوردار بود به‌طوری که در بخش دانش‌آموزی 40 درصد اختراعات برای تجاری‌سازی شناسایی شده است.
محمودی خاطرنشان کرد: اختراعات دانش‌آموزی دارای خلاقیت و نوآوری در زمینه صنعت است که این بخش مورد استقبال زیادی قرار گرفت به‌طوری که سرمایه‌گذاران در زمان برگزاری نمایشگاه آمادگی خود را برای عقد قرارداد با مخترعان اعلام کردند.
وی یادآور شد: بنیاد نخبگان استان یزد نیز هم‌اکنون در حال پیگیری تحقق ‌جاری سازی این اختراعات است.
محمودی عنوان کرد: بخش دانش‌آموزی نمایشگاه بسیار فعال بود و قرار شد پس از پایان جشنواره، بررسی‌ها برای شناسایی مدارس و مراکز نخبه‌پرور آغاز شود.
وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در جشنواره نهایت همکاری را با بنیاد نخبگان داشتند، اظهار داشت: این شرکت‌ها با حضور در نمایشگاه و عرضه محصولات خود موجب دلگرمی و تشویق مخترعان شدند.
مسئول کمیته تجاری‌سازی جشنواره کویر عنوان کرد: حدود 75 درصد از اختراعات ارائه شده در جشنواره کویر قابلیت ورود به چرخه صنعت کشور را دارد که بنیاد نخبگان یزد در حال پیگیری و شناسایی این اختراعات در کارگروه‌های تخصصی بنیاد است.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول