اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان خبر داد

بهره‌برداری از 18 پروژه فرهنگی کرمان طی سال آینده

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان‌ گفت: تا پایان دولت دهم و در نهایت سه ماهه اول سال 92 همه پروژه‌های فرهنگی هنری استان کرمان که بیش از 18 پروژه است به اتمام می‌رسد.

بهره‌برداری از 18 پروژه فرهنگی کرمان طی سال آینده

احمد سعیدی در حاشیه حضور در شورای فرهنگ عمومی شهرستان انار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به جایگاه شورای فرهنگ عمومی ‌اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی دارای جایگاه منحصر و اختصاصی است و ‌یکی از تشکل‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی محسوب می‌شود که ایجاد آن از نخستین گام‌های امام خمینی (ره) برای تعالی جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه نگرش‌های فرهنگی در مناطق مختلف متفاوت است، افزود: شورای فرهنگ عمومی اکنون در شهرستان‌ها ‌تشکیل می‌شود و حدود 25 تا 30 درصد از بخش‌ها هم شورای فرهنگ عمومی دارند. 

سعیدی با اشاره به کمیته‌های زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی مانند کمیته حجاب و عفاف و کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد: یکی از این کمیته‌ها، کمیته ساماندهی جشن‌ها، اعیاد و مناسبت‌های ملی و مذهبی است، لذا یکی از بحث‌های شورای فرهنگ عمومی مصون‌سازی فرهنگی است.

وی خاطر نشان کرد: دشمن همه راه‌های نظامی را رفته و به جایی نرسیده، اما امروز از راه فرهنگ قصد ضربه زدن دارد، لذا شایستگی‌هایی مانند مهدویت، باورهای دینی، ادعیه و سیره اهل‌ بیت (ع) بهترین داشته‌های ما در مقابل دشمنان است.

سعیدی افزود: در بعد فرهنگ گام‌های خوبی در دولت نهم و دهم برداشته شده و نمونه آن گسترش فرهنگ قرآنی است که در سطح کشور و استان مشهود است.

وی ابراز داشت: امیدواریم همچنان که بسیج را به اعماق روستاها برده‌ایم بتوانیم در بعد فرهنگی هم با ترفیع جایگاه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و مؤسسات قرآنی و ... زیرساخت‌های فرهنگی را در همه مناطق مهیا کنیم. 

سعیدی در مورد شعار سال‌جاری خاطر نشان کرد: آزادی را ملت ایران در بهمن 57 و جمهوری اسلامی را در فروردین 58 به دست آورد، اما استقلال حلقه‌ای از زنجیره‌ای است که باید حاصل شود و آن هم زمانی است که ما در حوزه اقتصاد گام بلند قطع وابستگی را برداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به روند احداث مجتمع فرهنگی هنری شهرستان انار گفت: یکی از سیاست‌های دولت نهم و دهم ایجاد زیرساخت‌ها در همه حوزه‌ها است.

وی بیان داشت: رویکرد دولت در حوزه فرهنگ بسیار ارزشمند بوده و در استان کرمان نیز برای به وجود آوردن زیرساخت‌ها در هفت سال گذشته گام‌های بلندی برداشته شده است.

سعیدی تصریح کرد: از جمله احداث مجتمع فرهنگی هنری شهرستان انار با بیش از 2 هزار متر مربع زیربنا در دو طبقه و 17 میلیارد ریال برای احداث این فضا در نظر گرفته شده و تاکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

وی افزود: تا پایان دولت دهم و در نهایت سه ماهه اول سال 92 همه پروژه‌های فرهنگی هنری استان کرمان که بیش از 18 پروژه است به اتمام می‌رسند.

سعیدی ابراز داشت: مجتمع‌های فرهنگی هنری فضاهای بسیار خوبی برای بروز و ظهور توانمندی‌ها و شایستگی‌های جامعه فرهنگی هنری هستند و با توجه به استعدادهای خوب منطقه امیدواریم این زیرساخت‌ها به زودی آماده شده تا هنرمندان بتوانند در حوزه فعالیتی خود هم در راستای اعتلای هنر خود تلاش کرده و هم برای تولیدات فرهنگی بتوانند گام مؤثری بردارند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول