اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سفر به تنگستان صورت گرفت؛

بازدید استاندار از پروژه‌های فرهنگی و عمرانی تنگستان

خبرگزاری فارس: محمدحسین جهانبخش صبح امروز در سفر به تنگستان از پروژه‌های مسکن مهر، مؤسسات قرآنی، قلعه کلات اهرم و بیمارستان امام حسین شهر اهرم بازدید کرد.

بازدید استاندار از پروژه‌های فرهنگی و عمرانی تنگستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر استاندار بوشهر در بدو ورود به شهرستان تنگستان مورد استقبال مسئولان شهرستانی قرار گرفت و با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهدای تنگستان ادای احترام کرد.

استاندار بوشهر سپس با حضور در مؤسسه قرآنی ابراهیم خلیل‌الله اهرم با قرآن‌آموزان و مدیران این مؤسسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

جهانبخش همچنین از ساختمان جدید در حال ساخت این مؤسسه فرهنگی و قرآنی دیدن کرد، برای ساخت این ساختمان حجت‌الاسلام شیخ حسین حق‌شناس تنگستانی از خیرین معروف و سرشناس تنگستان 200 میلیون تومان اهدا کرده و مقرر شد استاندار نیز اعتباری برای این پروژه اختصاص دهد، ضمن اینکه زمین جدید این ساختمان را نیز خیر اهرم ابراهیم شکاری اهدا کرده است.

استاندار و هیئت همراه همچنین از قلعه زائر خضرخان اهرمی معروف به قلعه کلات اهرم نیز بازدید کرد.

قلعه کلات محل زندگی و حکمرانی زائر خضرخان اهرمی از مبارزان خطه جنوب در مقابله با استعمار بوده و زائر خضرخان در این قلعه زندانیان انگلیسی را به مدت 10 ماه نگه‌داری می‌کرد.

این قلعه هم‌اکنون توسط میراث فرهنگی استان بوشهر تملک شده و تاکنون 300 میلیون تومان برای تملک آن هزینه شده هر چند آثار بازسازی به خوبی در این پروژه دیده نمی‌شود و نیاز به توجه بیشتر سازمان میراث فرهنگی دارد.

استاندار بوشهر در این بازدید قول داد اعتباری معادل 250 میلیون تومان برای تسریع در مرمت این بنای تاریخی اختصاص دهد.

بازدید از بیمارستان اهرم از دیگر برنامه‌های استاندار بوشهر در تنگستان بود و ایشان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان اهرم، با پرسنل، پزشکان و بیماران این بیمارستان نیز گفت‌وگو کرد.

با توجه به اینکه فاز دوم این بیمارستان تکمیل نشده، استاندار مقرر کرد از اعتبارات طرح مهر ماندگار و اعتبارات استانی 1.5 میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان اهرم اختصاص دهد.

جهانبخش استاندار بوشهر از پروژه مسکن مهر اهرم و پروژه‌های مسکن متعلق به بنیاد مسکن نیز بازدید کرد.

232 پروژه مسکن مهر در اهرم در حال ساخت است که تاکنون 66 واحد آن افتتاح و بهره‌برداری شده و فاز دوم که 66 واحد نیز دارد 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/ر10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول