اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر شوشتر:

پروژه‌های میراث فرهنگی در شوشتر تعطیل است

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر شوشتر گفت: سه سال است که پروژه‌های میراث فرهنگی شوشتر تعطیل شده است و هیچ کس به این معضل رسیدگی نمی‌کند.

پروژه‌های میراث فرهنگی در شوشتر تعطیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، امیر رسولی عصر امروز در جلسه شورای شهر شوشتر اظهار داشت: سه سال است که با تغییر مدیریت میراث فرهنگی خوزستان پروژه‌های تعریف شده در شهرستان شوشتر همگی به تعطیلی کشیده شده‌اند و باید به این مشکل رسیدگی شود.

وی افزود: در سال‌های قبل از ثبت جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر تعریف پروژه و اجرا در سطح شهرستان به سادگی انجام می‌شد ولی با تغییر مدیریت در میراث فرهنگی شوشتر بی‌مهری و نگاهی غیر از امور کارشناسی و همراه با غرض به شهرستان شوشتر می‌شود و باید به این مشکل از طرف مسئولان استانی و کشوری رسیدگی شود.

رئیس شورای شهرستان شوشتر با اشاره به اینکه ثبت جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر برای این شهرستان هیچ اثری در پی نداشته است، خاطر نشان کرد: ثبت جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر برخلاف گمان مردم که توجه را به آثار تاریخی این شهرستان بیشتر می‌کند شرایط را بر خلاف تصورات تغییر داد و بی‌توجهی به این امور باعث نارضایتی شدید مردم در این باره شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های تعریف شده در سفر نخست رئیس جمهور به خوزستان برای شوشتر خاطر نشان کرد: در سفر نخست هیئت دولت به خوزستان شوشتر به عنوان منطقه نمونه گردشگری در نظر گرفته شده است ولی هیچ اقدامی در این باره انجام نشده و حتی یک ریال اعتبار در این باره به شوشتر اختصاص داده نشده است.

رسولی با تاکید بر اینکه شوشتر 50 درصد آثار ثبت شده خوزستان را در خود جای داده است، افزود: شوشتر با قدمتی 5 هزار سال و داشتن 13 اثر ثبت جهانی شده از داشتن حداقل‌ها در این حوزه محروم است و باید مسئولان استانی به ویژه استاندار در تغییر نگرش به این شهر تاریخی گامی بردارند.

گفتنی است بیش از چهار ماه پیش استاندار خوزستان در سفر به شوشتر از وضعیت میراث فرهنگی در این شهرستان به شدت گله کرد و قول ارسال گزارشی به نهاد ریاست جمهوری را در این باره داد ولی تا کنون هیچ تغییری در میراث فرهنگی استان و شهرستان و نگرش به شوشتر و آثار موجود در آن به وجود نیامده است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول