اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

100 هزار هکتار زمین به روستاییان و فارغ‌التحصیلان کشاورزی واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از شناسایی 100 هزار هکتار اراضی در استان برای واگذاری به روستاییان فاقد زمین و فارغ‌التحصیلان کشاورزی خبر داد.

100 هزار هکتار زمین به روستاییان و فارغ‌التحصیلان کشاورزی واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در مراسم معرفی مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به تشکیل کارگروه توسعه کشاورزی در سطح کشور برای افزایش اشتغال و تولید محصولات کشاورزی اظهار کرد: بالطبع نقش منابع طبیعی و امور اراضی به دلیل واگذاری اراضی داخل حریم شهرها و خارج حریم شهرها مهم بوده و در سطح استان بیش از 100 هزار هکتار اراضی برای واگذاری به روستاییان فاقد زمین و فارغ‌التحصیلان کشاورزی احصا و شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه جنگل‌های ارسباران به‌عنوان یکی از جنگل‌های بکر و منحصربه‌فرد کشور وظیفه سنگینی را متوجه اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری ساخته است، افزود: منطقه ارسباران با طبیعت زیبا و چشم‌اندازهای دلنشین و وجود اماکن و ابنیه تاریخی مختلف، توان بالقوه بالایی برای جذب گردشگر داشته و توان بالای گیاهان دارویی موجود در این منطقه با ارزش قابل‌توجه، به‌عنوان یکی از محورهای توسعه کشاورزی منطقه می‌تواند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

آذربایجان‌شرقی 2.4 میلیون هکتار مرتع دارد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی دارای 188 هزار هکتار جنگل و 2.4 میلیون هکتار مراتع است، افزود: این میزان، 50 درصد اراضی استان را به خود اختصاص داده است.

محمدیان با بیان اینکه در سفرهای رئیس‌جمهور توجه خاصی به مسئله آبخیزداری شده است، افزود: فعالیت در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به‌‌عنوان سربازان گمنام که با خطرات زیادی نیز همراه هستند از چشم مدیران سازمان دور نیست و با توجه به اینکه بیشترین مراجعات در ملاقات‌های مردمی مربوط به منابع طبیعی است امیدواریم با دستور  11بهمن 89 وزیر جهادکشاورزی بتوانیم بر مشکلات موجود در این بخش فائق آییم.

محمد نامدار معاون پشتیبانی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در این مراسم با اشاره به نقشه‌برداری از یک میلیون و 200 هزارهکتار از عرصه‌های منابع طبیعی، گفت: همچنین در چند ماه گذشته 760 هزار هکتار از اراضی دارای سند مالکیت شده و 24 هزار هکتار نیز به کاربری‌های کشاورزی و غیرکشاورزی واگذار شده است.

وی همچنین با اعلام اینکه در این مدت یک هزار و 600 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی برای مسکن مهر واگذار شده است، افزود: همچنین 3 هزار و 900 هکتار نیز برای شهرک‌های صنعتی استان واگذار شده است.

در این مراسم از تلاش‌های رستم صادقی تقدیر و سیروس داودی به‌عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول