اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان:

نبود مدیریت جامع زمین‌های کشاورزی اصفهان را بیابان کرده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن خبرگان کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: زمانی که مدیریت جامع در حوضه زاینده‌رود از بین رفت دیگر بهبودی حاصل نمی‌شود و امروز از اصفهان تا نجف‌آباد و شهرستان‌های لنجان و شرق اصفهان تمام درختان خشک شده‌اند.

نبود مدیریت جامع زمین‌های کشاورزی اصفهان را بیابان کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی بصیری در همایش تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی با بیان اینکه تولید ملی زمانی می‌تواند به خوبی در کشور انجام شود و دوام داشته باشد که براساس ظرفیت‌های محیطی و مزیت‌های نسبی طراحی شود، اظهار داشت: جامع‌نگری می‌تواند برای ما دستاوردی به عنوان پایداری و تثبیت نظام اقتصادی به وجود آورد.

وی افزود: تولید بیش از مصرف و صادرات به معنای از دست دادن ثروت‌های ملی است، بنابراین با افزایش تولیدات کشاورزی ثروت ملی را می‌توان حفظ و به نسل آینده واگذار کرد.

مدیرعامل انجمن خبرگان کشاورزی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه هر گاه از یک محیط بیش از اندازه ظرفیت آن و به صورت نامناسب بهره‌برداری کنیم، آن منبع اصلی که باید بخش تولید را حمایت کند، از بهره‌وری می‌افتد، تصریح کرد: بهره‌برداری بیش از حد از آب‌های زیرزمینی که در حال حاضر در کشور به شدت انجام می‌شود، اگر چه برای مدت زمان محدود تولیدات کشاورزان را افزایش می‌دهد اما به زودی با اتمام آب‌های زیرزمینی افت شدید تولید در محصولات کشاورزی را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: اگر جمعیت یک منطقه‌ای در اصفهان بیش از ظرفیت آن افزایش پیدا کند، تمام منابع آب آن مکان تنها محدود به مصرف مصارف شهری می‌شود.

بصیری با بیان اینکه بخش‌های صنعت، کشاورزی و محیط زیست اصفهان در معرض خطر است، از این‌رو باید اقدام عاجل و موثر در این‌باره صورت گیرد، ادامه داد: چند سال گذشته به منظور اشتغال‌زایی وزارت نیرو و کشاورزی توسعه کشاورزی را در بالادست زاینده‌رود توسعه دادند که نتیجه آن صرف هزینه‌های زیاد و پمپاژ آب در ارتفاعات بود.

وی با اشاره به واگذاری نیروگاه تونل دوم کوهرنگ به چهارمحال و بختیاری گفت: اکنون مدیریت دو تونل کوهرنگ که 600 میلیون متر‌مکعب آب اصفهان را تأمین می‌کند، در اختیار چهارمحال و بختیاری است.

مدیرعامل انجمن خبرگان کشاورزی شهرستان اصفهان افزود: وقتی مدیریت جامع از بین رفت دیگر بهبودی حاصل نمی‌شود و نتیجه اینکه امروز از اصفهان تا نجف‌آباد و شهرستان‌های لنجان و شرق اصفهان تمام درختان خشک شده‌اند.

وی با بیان اینکه نتایج توسعه بی‌رویه را بارها و بارها دیده‌ایم، گفت: مشکلات عدیده‌ای در حوضه زاینده‌رود بر اثر توسعه بی‌رویه به وجود آمده است، بنابراین باید در این‌باره از بخشی‌نگری پرهیز و ملی نگاه شود.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول