اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بارندگی‌های دو ماه گذشته

وضعیت بحرانی زمین‌های کشاورزی آران و بیدگل شکسته شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان آران و بیدگل گفت: با بارندگی‌های به موقع و مناسب دو ماه گذشته، وضعیت بحرانی زمین‌های کشاورزی این شهرستان شکسته شد.

وضعیت بحرانی زمین‌های کشاورزی آران و بیدگل شکسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، نادر مزینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان بارندگی در طول شش ماه گذشته در سال زراعی 91-90 حدود 70 میلی‌متر بود که این میزان بارندگی به زمین‌های کشاورزی آسیب رسانده بود.

وی افزود: این میزان بارندگی در طول 6 ماه گذشته به علت تبخیر، هیچ فرآیند مثبتی برای خاک کشاورزی در منطقه نداشت و موجب شده بود تا کشاورزان، مزارع جو و گندم را رها کنند.

مزینی در ادامه یادآور شد: با بارندگی 27 میلیمتری طی دو ماه گذشته مزارع بی‌رمق جو و گندم شهرستان آران و بیدگل جان تازه‌ای گرفته است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان آران و بیدگل خاطر نشان کرد: پیش‌بینی افت عملکرد زمین‌های کشاورزی شهرستان تا قبل از بارندگی‌های اخیر 40 درصد بود که با بارندگی این درصد کاهش یافته و کشاورزان آبیاری زمین‌های کشاورزی را آغاز کرده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شد در سال زراعی جدید با افت برداشت گندم و جو روبه‌رو باشیم تصریح کرد: وضعیت بحرانی زمین‌های کشاورزی شهرستان شکسته شده و 70 درصد از مشکلات زمین‌های کشاورزی برطرف شده است.

وی اذعان داشت: میزان کل اراضی کشاورزی شهرستان آران و بیدگل 21 هزار هکتار است که سطح زیر کشت محصولات زراعی 11 هزار و 500 هکتار، باغی 2 هزار هکتار و اراضی آیش 7 هزار و 500 هکتار است.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول