اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فهرج:

700 هکتار زمین به متقاضیان کشاورزی واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار فهرج گفت: 700 هکتار زمین به متقاضیان کشاورزی و دامپروری با پرداخت به بیکاران و فارغ‌التحصیلان در فهرج واگذار می‌شود.

700 هکتار زمین به متقاضیان کشاورزی واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فهرج حسین زین‌الصالحین پیش از ظهر امروز در جلسه کار گروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان فهرج اظهار داشت: برای اشتغالزایی جوانان جویای کار در بخش کشاورزی تسهیلات، زمین و آب واگذار می‌شود.

وی بیان داشت: اولویت با شرکت‌های تعاونی کشاورزی از مجتمع گلخانه، دامپروری و آبزیان است.

زین‌الصالحین افزود: این تسهیلات در قالب شرکت‌های تعاونی انجام و به ازای هر نفر در شرکت‌های تعاونی 30 میلیون تومان اعتبار از سوی بانک عامل پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: اولویت واگذاری با روستائیان بیکار، فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و خانواده ایثارگران و شهداست.

زین‌الصالحین گفت: ضمانت متقاضیان برای تسهیلات دریافتی زمین واگذاری از سوی دولت و افرادی که دارای زمین‌های مشاع هستند به عنوان وثیقه می‌تواند نزد بانک قرار دهند و به متقاضیان براساس میزان پیشرفت طرح تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 50 هکتار از اراضی ملی حسین‌آباد و نعیم‌آباد برای مجتمع گلخانه و دامپروری‌، 200 هکتار از اراضی ملی روستایی برای دامپروری،‌ 50 هکتار از اراضی روستایی در بخش مرکزی برای دامپروری و گلخانه، دشت عامریه‌ 200 هکتار برای ایجاد گلخانه و دامپروری و دشت چادیگان بخش نگین کویر 200 هکتار آماده واگذاری به متقاضیان است.

فرماندار فهرج گفت: بدهکاری کشاورزان در بخش مسکن، ساخت و ساز مسکن بعد از زلزله موجب مشکلاتی برای دریافت تسهیلات و استعلام‌های لازم در این زمینه شده است.

زین‌الصالحین ابراز داشت: همچنین برای ایجاد مشاغل خانگی با توجه به تعهد 524 نفر این شهرستان برای اشتغالزایی تاکنون 180 درصد محقق شده و 3 هزار پرونده در زمینه‌های مختلف به بانک‌های عامل معرفی و یک هزار و 300 پرونده در دستور کار است.

وی عنوان کرد: با توجه به سیاست‌های دولت و ریاست جمهوری بحث اشتغالزایی در حوزه کشاورزی و دامپروری و رفع مشکل بیکاری با تعامل خوب دستگاه‌ها و مردم در این شهرستان در حال انجام است.

علی دریجانی دبیر کار گروه توسعه کشاورزی شهرستان فهرج در این جلسه اظهار داشت: هدف این کار گروه کمک به اشتغال پایدار، تولید و ارتقای سطح اقتصاد خانواده‌های روستایی و جوانان جویای کار و در نهایت سعی در تولید ناخالص ملی است.

وی افزود: در این زمینه استعدادیابی انجام شده و روی اراضی اعمال قانونی شده و واگذاری به افراد جویای کار و کم زمین و یا بدون زمین که به دنبال اشتغال روی کشت‌های صنایع وابسته کشاورزی از جمله گلخانه، دامپروری و آبزی‌پروری که کمترین میزان مصرف آب و از مزایای بیشتری برخوردار و خدمات‌رسانی به راحتی در این زمینه صورت می‌گیرد و نظارت بیشتری انجام می‌شود و محصولات به صورت مجتمع‌‌های تولید و عرضه بازار می‌شود و تمام این طرح‌ها با اجرای آبیاری نوین و سامانه هوشمند شرب اجرا می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول