اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 20 خردادماه در سراسر استان مرکزی

طرح سنجش تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی از اجرای طرح سنجش تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از 20 خردادماه در سراسر استان خبر داد.

طرح سنجش تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان اجرا می‌شود

عبدالله اسدی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این طرح در شهرهای مختلف استان به صورت همزمان به مرحله اجرا درمی‌آید که پیش‌بینی می‌شود بیش از 21 هزار دانش‌آموز زیر پوشش این طرح قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه در این طرح دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان مورد ارزیابی بینایی، شنوایی، تست هوش و سلامت جسمی قرار می‌گیرند تصریح کرد: چنانچه در حین سنجش مربیان با مورد مشکوکی برخورد کردند، آنها را به کارشناسان و متخصصان ارجاع می‌دهند تا به صورت تخصصی مورد سنجش قرار گیرند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی گفت:  طرح سنجش نوآموزان در 19 پایگاه عادی و یک پایگاه تخصصی و با مشارکت 150 نفر به مرحله اجرا درمی‌آید.

اسدی‌پور شناسایی به موقع و جامع دانش‌آموزان، ارائه خدمات متناسب به نوآموزان، پیشگیری از افت تحصیلی و توجیح بیشتر والدین نسبت به وضعیت کودکشان را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح سنجش اعلام کرد و اظهار داشت: هزینه اجرای این طرح برای هر نوآموز 65 هزار ریال است که در مناطق محروم به صورت رایگان و نیم‌بهاء به اجرا درمی‌آید.

وی گفت: این طرح در سال گذشته نیز به اجرا درآمد که طی آن 20 هزار و 195 نوآموز استان مرکزی مورد سنجش قرار گرفتند.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول