اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش مهدیشهر مطرح کرد

راه‏اندازی 12 مرکز پیش‏دبستانی در مهدیشهر

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهدیشهر از راه‏اندازی 12 مرکز پیش‏دبستانی در این شهرستان خبر داد.

راه‏اندازی 12 مرکز پیش‏دبستانی در مهدیشهر
علی طاهرزاده امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در مهدیشهر، با تشریح برنامه‎ها و سیاست‏های کاری آموزش و پرورش این شهرستان در سال تحصیلی جاری اظهار داشت: هم‏اکنون در مهدیشهر سه باب از مدارس شبانه‏روزی هستند که از این تعداد، دو واحد آموزشی از زمره هنرستان‏های پسرانه و یک دبیرستان دخترانه است.

وی تصریح کرد: در شهمیرزاد خوابگاه مستقلی ایجاد شده که دانش‏آموزان شهرستان مهدیشهر در آن اسکان دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهدیشهر افزود: این واحدها برنامه‏های خاص خود را در طول سال اجرایی می‏سازند و با توجه به حمایت‏هایی که وزارت آموزش و پرورش از اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان داشت، توانستیم به وجود مدارس شبانه‏روزی استمرار ببخشیم.

طاهرزاده اضافه کرد: دانش‏آموزانی که امکان ادامه تحصیل در محیط‏های روستایی برای آنها وجود نداشته باشد، از امکانات و سرانه خوابگاهی استفاده می‏کنند و در مدارس شهری مشغول تحصیل می‏شوند تا از ادامه تحصیل باز نمانند.

وی هم‌چنین با بیان اینکه 12 مرکز پیش‏دبستانی در مهدیشهر وجود دارد، از راه‏اندازی دو واحد مهدکودک مستقل و 10 مرکز ضمیمه از مجموع این تعداد در مدارس این شهرستان خبر داد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهدیشهر افزود: در  حال حاضر پیش‏دبستانی‏ها جزو آمار مدارس حساب نمی‏شوند، چرا که آموزش و پرورش این دوره را جزو آموزش رسمی نمی‏داند.

طاهرزاده گفت: مراکز پیش‏دبستانی به بخش‏های خصوصی واگذار شده‏اند ولی در مهدیشهر در راستای همکاری با موسسان این مراکز، از فضای مدارسی که می‏توانستیم در اختیار آنها بگذاریم، استفاده کردیم تا بتوانند در این فضاها مشغول به کار شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هم‏ردیف و موازی آموزش و پرورش، ایجاد مهدکودک‏ها به همت بهزیستی نیز انجام می‏شود، مهدکودک‏هایی که آموزش و پرورش مجوز راه‏اندازی آنها را ارائه می‏کند، بیشتر مختص فرهنگیانی است که فرزندان آنها در این مهدها نگهداری می‏شوند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول