اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

تغییر کتب درسی دوم و ششم دبستان / آموزش شنا برای 3 مقطع تحصیلی

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تغییر کتب درسی دوم و ششم دبستان در سال 91 و 92 اجرایی می‌شود.

تغییر کتب درسی دوم و ششم دبستان / آموزش شنا برای 3 مقطع تحصیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری فاطمه قربان بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از معلمان نمونه استانی و کشوری مازندران با بیان اینکه معلم باید ولایتمدار و مسئولیت‌پذیر باشد، اظهار داشت: اعتماد به نفس، عدالت محور، استکبارستیزی، مدافع اسلام و انقلاب، عدالت‌گستر و دارای باورهای عمیق دینی از خصوصیات معلم جامعه اسلامی است.

وی بر ضرورت مطالعه دقیق سند تحول بنیادین از سوی معلمان تاکید کرد و گفت: معلم باید خلاق، نقدپذیر و دارای تفکر فلسفی باشد.

این مسئول با بیان این که ارزش و باورهای دینی توسط معلمان در جامعه نهادینه می‌شود، یادآور شد: معلم تربیت بدنی مازندرانی که در مسابقات کشتی لهستان سوت داوری را در مقابل کشتی‌گیر اسرائیلی به نشانه حمایت از مردم فلسطین به زمین گذاشت، تحسین برانگیز است.

* معلمان مدافع حقوق مظلومان هستند

قربان ادامه داد: این اقدام شایسته معلم در راستای استکبارستیزی نشان‌دهنده این است که معلمان همواره مدافع حقوق مظلومان و مسلمانان هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر عملیاتی شدن سند تحول بنیادین تاکید دارند، متذکر شد: بند بند سند تحول بنیادین باید در نظام آموزش و پرورش اجرایی شود.

وی بر نقش موثر تربیت خانواده در جامعه، گفت: سند تحول بنیادین به آرمان‌های متعالی اخلاقی، تربیتی انسان ها توجه دارد.

قربان آموزش و پرورش را مهمترین نهاد تربیتی و پرورشی دانست و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مولد سرمایه انسانی است.

این مسئول با بیان این که با تشویق دانش‌آموزان می‌توان مشارکت آنان را در فعالیت‌های مدرسه بیشتر کرد، یادآور شد: پرورش خلاقیت و تفکر دانش‌آموزان را شکوفا می‌کند.

* توجه به ارزش‌های دینی اصل اساسی تحول بنیادین

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به ویژگی‌های مدارس نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: توجه به ارزش‌های دینی در برنامه تحول بنیادین، از اصول مهم تلقی شده که در این بخش مدارس باید با مساجد، فرهنگ‌سراها و کتابخانه‌های عمومی مرتبط باشند.

وی با بیان این که بیش از 30 مصوبه در شورای عالی آموزش و پرورش داشتیم، بیان داشت: برخی قوانین قدیم نظام آموزش و پرورش اصلاح و قوانین جدید بازنگری شد.

این مسئول ادامه داد: تصویب ساختار آموزش نهضت سوادآموزی، ساماندهی زمان آموزش در مقطع ابتدایی، تصویب اساسنامه مدارس قرآنی و تغییر کتب پایه اول و پایه دوم و ششم را از جمله برنامه‌های این وزارتخانه در سال  تحصیلی 92-91 است.

قربان با اشاره به مشارکت سه و نیم میلیون دانش‌آموز در طرح حفظ قرآن کریم، تصریح کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی 91 طرح آموزش شنا و همچنین اجرای ورزش تخصصی برای مقاطع اول، پنجم و ششم تعریف شده است.

وی از حضور مشاور در مقطع تحصیلی ابتدایی خبر داد و عنوان کرد: توسعه هنرستان‌های هوشمند از دیگر برنامه‌های وزارتخانه است.

* تغییر کتب درسی دوم و ششم دبستان در سال 91 و 92

معاون وزیر آموزش و پرورش به تخصصی کردن درس‌ها در مقطع ابتدایی اشاره کرد و یادآور شد: تغییر کتب درسی دوم و ششم ابتدایی در دستور کار سال تحصیلی 91 و 92 است.

این مسئول اضافه کرد: آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانش‌آموزان را به اردوی راهیان نور اعزام می‌کند.

وی از اجرای ورزش تخصصی در دوره ابتدایی خبر داد و گفت: سال تحصیلی آینده برای پایه اول، پنجم و ششم ابتدایی ورزش تخصصی تعریف شده است.

قربان مهم‌ترین رکن طرح تحول بنیادین را استقرار نظام آموزشی 3-3-6 عنوان کرد و بیان داشت: در استقرار نظام آموزشی جدید چهار دوره سه ساله برای کودکان لازم‌التعلیم تعریف شده است.

وی اضافه کرد: در سند تحول بنیادین دوره آموزشی برای کودکان چهار دوره سه ساله تعریف شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امسال برای شروع این طرح الزامی نیست، دو دوره سه ساله برای مقطع ابتدایی داریم.

این مسئول با بیان اینکه استقرار نظام 3-3-6 که تحولی عظیم در ساختار نظام آموزشی است، گفت: برای اجرای این طرح نیازمند عزم جدی همه فرهنگیان است.

قربان به مجهز کردن کلاس‌های ششم ابتدایی از تکنولوژی نوین تاکید کرد و ادامه داد: فناوری یکی از دروس تخصصی ششم ابتدایی است و ضرورت دارد با ایجاد کتابخانه کلاسی آموزش کیفی ارائه شود.

وی در پایان اذعان داشت: معلمان پایه اول ابتدایی مدارس به دلیل آموزشی که سال گذشته داشتند در همان پایه بمانند، ولی برای دیگر پایه‌ها نظام دوره‌ای باید صورت گیرد.

انتهای پیام/ن10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول