اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان خبر داد

وجود 53 پایگاه برای سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان

خبرگزاری فارس: معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت: برای سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان، 53 پایگاه در کل استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

وجود 53 پایگاه برای سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان

سعید ادیب در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با طرح سنجش دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان اظهار داشت: طرح سنجش دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان از 30 اردیبهشت‌ماه آغاز و تا پایان مردادماه ادامه دارد و با تصمیم شورای سنجش می‌تواند تا شهریورماه نیز ادامه پیدا کند.

وی در مورد تعداد پایگاه‌های سنجش دانش‌آموزان بیان داشت: تعداد 53 پایگاه در کل استان فعالیت می‌کند.

معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان در ارتباط با انواع پایگاه‌‌های سنجش تصریح کرد: سه نوع پایگاه درجه یک (25 پایگاه)، درجه دوم (14 پایگاه) و درجه سوم (14 پایگاه) وجود دارد.

وی با اشاره به تعداد مراجعان به پایگاه‌ها، اضافه کرد: روزانه 39 نفر به پایگاه‌های درجه یک، 26 نفر به پایگاه‌های درجه دوم و 13 نفر به پایگاه‌های درجه سوم مراجعه می‌کنند.

ادیب در مورد مراحل انجام سنجش اضافه کرد: در ابتدا مراجع، به مسئول پایگاه برای کنترل معرفی‌نامه، شناسنامه و وجه نقد مراجعه می‌کند، برچسب‌های وجه نقد به سه دسته، تمام بها، نیم‌بها و رایگان تقسیم می‌شود که تشخیص میزان پرداخت برای خانواده‌ها با مسئول پایگاه است.

وی در ادامه افزود: پس از مسئول پایگاه، مراجع نزد منشی پایگاه، برای تکمیل و کنترل اطلاعات شناسنامه رفته و بعد از آن برای انجام معاینات بهداشتی به اتاق بهداشت می‌رود.

معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت: پس از آن شخص به اتاق بینایی‌سنجی برای بررسی دید انکساری و رنگی می‌رود و سپس به اتاق شنوایی‌سنجی برای سنجش شنوایی و گفتار می‌روند.

وی ادامه داد: بعد از طی این مراحل کودک به آزماینده تحصیلی برای انجام تست هوش مراجعه می‌کند.

ادیب اظهار داشت: پس از اتمام این مراحل کودک به بهداری ارجاع داده می‌شود تا معاینات بالینی انجام و بعد از اتمام معاینات برای تایید نهایی (مهر و امضا) به پایگاه مراجعه می‌کند.

وی در ارتباط با ایجاد مشکل برای کودک طی مراحل انجام سنجش بیان داشت: اگر در طول انجام تست برای کودک از نظر بینایی، شنوایی و ... مشکلی ایجاد شود، به تستر تخصصی در آموزش و پرورش استثنایی برای انجام تست تخصصی ارجاع داده می‌شود.

معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان در مورد سنجش کودکان عشایر تصریح کرد: برای سنجش کودکان عشایر پایگاه سیار وجود دارد و برخی از این پایگاه‌‌ها وارد محلات شده و سنجش را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: در برخی از مناطق تست تخصصی هوش انجام می‌شود و در مناطقی که تستر تخصصی وجود نداشته باشد، برای انجام تست تخصصی باید به اصفهان مراجعه کنند.

ادیب در پایان در ارتباط با چگونگی رسیدگی به شکایات اظهار داشت: برای رسیدگی به شکایات، اشخاص می‌توانند در ساعات اداری با شماره تلفن 2240529 واحد سنجش آموزش و پرورش استثنایی تماس حاصل فرمایند تا نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول