اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره تعلیم و تربیت معاونت فرهنگی آستانه مقدسه قم خبر داد

افتتاح مرکز پیش دبستانی و دبستان قرآنی آستانه مقدسه قم

خبرگزاری فارس: مدیر اداره تعلیم و تربیت معاونت فرهنگی آستانه مقدسه قم از افتتاح مرکز پیش دبستانی و دبستان قرآنی وابسته به آستانه مقدسه قم در سال جاری خبر داد.

افتتاح مرکز پیش دبستانی و دبستان قرآنی آستانه مقدسه قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) حجت‌الاسلام والمسلمین علی قاسمی، در گردهمایی مدیران مؤسسات قرآنی عضو اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان قم و فعالان قرآنی آستانه مقدسه قم اظهار داشت: آموزش قرآن دارای ثواب زیادی است و در احادیث و در روایات آموزش و معلمی قرآن مورد توجه و تاکید زیادی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، هر فردی که آیه‌ای از کلام خدا را به دانش‌آموزی آموزش دهد اجر آن را مادامی که قرائت می‌شود دارد.

مدیر تعلیم و تربیت آستانه مقدسه قم تصریح کرد: ساختار معاونت فرهنگی آستانه مقدسه اخیرا به تصویب رسیده که مدیریت تعلیم و تربیت با هدف انجام فعالیت‌های آموزشی در عرصه قرآنی و حدیثی بخشی از آن است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از یک ساله مرکز قرآن و عترت آستانه از زحمات دست‌اندرکاران این عرصه قدردانی و بیان کرد: پس از ورود حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در آستانه شاهد رویکرد فرهنگی در آستانه هستیم و ایجاد مرکز قرآن و عترت کریمه از جمله برکات این فعالیت‌هاست.

قاسمی با اشاره به فعالیت‌های مرکز قرآن و حدیث کریمه ادامه داد: برنامه‌ریزی و آماده‌سازی الگو و ساختار برای آموزش غیرحضوری قرآن کریم، ایجاد کارگروه‌های علمی تخصصی برای ساماندهی علمی‌تر فعالیت‌ها و بازنگری آئین‌‌نامه‌های آموزشی و دوره‌های تعریف شده به انجام رسیده که کارگروه آموزش قرائت، حفظ قرآن و حدیث و معارف قرآن و حدیث و کارگروه کودک از جمله این فعالیت‌هاست.

وی افزود: مهمترین بحثی که در مدیریت مرکز تعلیم و تربیت دنبال می‌شود این است که الگوی اولیه آموزش‌های رسمی ما آماده شود به گونه‌ای که از سطح ابتدایی تا سطح عالی را بتواند پوشش دهد و الگوهایی برای آموزش دانش‌آموزان در مدارس قرآنی وابسته به آستانه تدوین شود.

مدیر تعلیم و تربیت آستانه مقدسه قم تاکید کرد: در سال جاری پیش دبستان و دبستان قرآنی کریمه اهل‌بیت(ع) با الگوی جدید قرآنی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول