اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز قیام 15 خرداد

یادمان شهید قدیرزاده برگزار شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت فرا رسیدن سالگرد قیام 15 خرداد سال 42 یادمان شهید قدیرزاده یگانه شهید 15 خرداد کاشان در کنار مزار این شهید برگزار شد.

یادمان شهید قدیرزاده برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان ظهر امروز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید قدیرزاده اظهار داشت: این شهید بزرگوار جزو شهدای 15 خرداد در سال 42 است و برای کاشان افتخار بزرگی محسوب می‌شود.

قاسم معقولی شهید قدیرزاده را خط‌شکن شهادت و الگوی جوانان شهادت‌طلب خطه دارالمؤمنین کاشان توصیف و خاطرنشان کرد: شهادت این شهید بزرگوار در کاشان در دوران خفقان ستمشاهی موجب شد ابهت پوشالین رژیم در ذهن مردم شکسته شود به گونه‌ای که حضور حماسی مردم به‌ویژه جوانان در سال‌های انقلاب و در دوران دفاع مقدس گواه بر این ادعاست.

وی افزود: شهید قدیرزاده از مقلدان و پیروان حضرت امام از هر فرصتی در دوران قبل از انقلاب برای مبارزه با ظلم و ستم و بیان اندیشه‌های مقتدای خود استفاده می‌کرد تا اینکه سرانجام در 15 خرداد 42 با شنیدن خبر قیام مردم قم با به راه انداختن تظاهرات در مقابل کلانتری کاشان و در حالی‌که در مقابل مأموران رژیم سینه سپر کرده و با پرتاب سنگ جواب گلوله‌های آنها را می‌داد مورد اصابت گلوله دژخیمان ستمشاهی قرار گرفت و به شهادت رسید.

معقولی با اشاره به یادگار ماندن چهار فرزند از شهید قدیرزاده یادآور شد: این شهید بزرگوار با شهادت خود مسیر شهادت را برای جوانان کاشانی هموار ساخت و با این اقدام خود برای همیشه در تاریخ این خطه ماندگار شد. 

وی تعداد شهدای کاشان را هزار و 700 شهید، تعداد جانبازان را چهار‌ هزار نفر و شمار آزادگان سرافراز این خطه را 200 نفر ذکر و عنوان کرد: 27 هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان قرار دارند.

یادمان شهید قدیرزاده یگانه شهید 15 خرداد کاشان همه ساله با حضور مردم قدرشناس و شهیدپرور کاشان با همکاری پایگاه شهید آیت‌الله سعیدی و بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان در جوار مزار این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول