اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست آبیک اعلام کرد

مخالفت با افزایش ظرفیت گاوداری‌ها در حواشی آبیک

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست آبیک از مخالفت این اداره با افزایش ظرفیت گاوداری‌ها در حواشی شهرهای این شهرستان خبر داد.

مخالفت با افزایش ظرفیت گاوداری‌ها در حواشی آبیک

حشمت‌الله کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: متأسفانه استقرار گاوداری‌های متعدد در حواشی شهر آبیک برای مردم این شهرستان مشکل آفرین شده، چراکه ایجاد بوی نامطبوع توسط این گاوداری‌ها، فضای شهر را برای مردم آزاردهنده و کلافه‌کننده می‌کند.

وی افزود: با توجه به اصرار و پافشاری برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان آبیک مبنی بر افزایش ظرفیت گاوداری همدانی که در حاشیه و پایین‌دست شهر آبیک قرار دارد، اداره محیط زیست مخالفت کرده لذا مجوز لازم برای افزایش ظرفیت این گاوداری صادر نشد.

این مسئول با اشاره به شکایات مکتوب واصله از مردم شهر خاکعلی در این خصوص تصریح کرد: گاوداری مستقر در مسیر مگسال – خاکعلی برای مردم مشکلاتی را به همراه داشته و دارد، گرچه این گاوداری به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز است و فضای سبز مطلوبی را در ضلع واحد گاوداری به سمت خاکعلی ایجاد کرده، لذا می‌طلبد که مدیران این گاوداری در جلوگیری از بوی نامطبوع ناشی از کود این گاوداری مدیریت بهتری داشته باشند.

رئیس اداره محیط زیست آبیک خاطرنشان کرد: این گاوداری از سوی اداره محیط زیست شهرستان به مراجع قضایی معرفی شده که جرایم لازم برای این گاوداری منعقد شد ولی همچنان پیگیری و بررسی شکایات مردمی را در دست بررسی و اقدام دارد.

کوثری ادامه داد: در هنگام صدور مجوز برای استقرار صنایع لازم است که مدیران صنایع به سمت رعایت استانداردهای زیست محیطی هدایت و برنامه‌های ابلاغی سازمان محیط زیست کشور را به واحدهای تولیدی و صنعتی ارسال کرد، لذا باعث سرمایه‌گذاران علاوه بر ایجاد اشتغال به قوانین محیط زیست آشنایی یافته و در اجرای برنامه‌های ابلاغی محیط زیست کوتاهی نکنند.

وی با بیان اینکه سیستم تصفیه فاضلاب گاوداری افضلیان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: با تحقق این امر مشکل فاضلاب این گاوداری که تهدیدی برای آب‌های زیرزمینی و خاک محسوب می‌شد، مرتفع می‌شود.

این مسئول یادآور شد: گاوداری‌هایی که در حواشی شهرهای آبیک و خاکعلی مستقر شده‌اند، قدمتی 30 ساله و بیشتر دارند که مسئولان وقت آن زمان مجوز را برای استقرار آنان صادر کرده‌اند و هم‌اکنون وجود این گاوداری‌ها به معضلی برای مردم شهرستان آبیک تبدیل شده است.

رئیس اداره محیط زیست آبیک با اشاره به آغاز طرح پایش و نظارت بر واحدهای مرغ‌داری تخم‌گذار شهرستان آبیک بیان کرد: در بازدید از سه واحد مرغ‌داری تخم‌گذار، یک واحد مرغ‌داری مشکل عمده داشت که از طریق مراجع قضایی و ابزارهای قانونی در مسیری قرار دادیم که نسبت به رفع آلودگی و بوی نامطبوع اقدام کند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول