اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود هزینه‌های بالای خوراک دام؛

گاوداری‌های شهرستان رشتخوار نیازمند حمایت است

خبرگزاری فارس: رئیس تعاونی دامداران شهرستان رشتخوار با بیان اینکه گاوداری‌های این شهرستان نیازمند حمایت هستند، گفت: در رشتخوار 8 هزار راس دام سنگین وجود دارد که به علت زیاد بودن هزینه‌های خوراک دام نظیر قیمت علوفه و مواد اولیه و نیز کم‌بها بودن قیمت شیر، دامداران با مشکلات مضاعفی مواجه شدند.

گاوداری‌های شهرستان رشتخوار نیازمند حمایت است
اصغر رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشتخوار اظهار داشت: خشکسالی توان نگهداری دام‌ها را در این شهرستان غیر اقتصادی کرده و دامداران ناگزیر از فروش گاوهای شیری هستند و حتی برخی از آنها ورشکست شده‌اند.
رئیس تعاونی دامداران شهرستان رشتخوار ادامه داد: از میان دامداران این شهرستان فقط افرادی که در کنار این شغل به کشاورزی مشغول بودند توانستند گاوداری‌های خود را نگه دارند. 
وی گفت: به علت گرانی علوفه و کنسانتره، دامداران از کنسانتره بی کیفیت استفاده می‌کردند که استفاده از کنسانتره بی‌کیفیت بیماری دام‌ها و کاهش شیر از مراکز جمع‌آوری شیر را سبب شد.
رمضانی با بیان اینکه با اعطای تسهیلاتی بلندمدت و با سود کمتر به دام‌های شیری مشکلات حل می‌شود، افزود: شهرستان رشتخوار سه ایستگاه جمع‌آوری شیر دارد که از این تعداد یک ایستگاه فعال و دو ایستگاه تعطیل هستند. 
وی با اشاره به تولید روزانه 10 تن شیر در این شهرستان، گفت: دامداران نیازمند حمایت و تسهیلات ارزان قیمت و همچنین بهسازی و نوسازی اماکن دامی هستند.
سالانه بیش از 270 هزار تن محصولات دامی و کشاورزی در رشتخوار تولید می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول