اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

بقای نظام اسلامی به تأسی از عدالت علوی بستگی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: تمام جهانیان به ویژه مسلمانان و شیعیان باید در راستای پیاده‌سازی عدالت در جامعه اسلامی تلاش کنند، زیرا بقای نظام اسلامی به تأسی از عدالت علوی بستگی دارد.

بقای نظام اسلامی به تأسی از عدالت علوی بستگی دارد

حجت‌الاسلام علی انصاری‌بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک ولادت امام علی(ع) اظهار کرد: عدالت یکی از اساسی‌ترین نیازهای مورد توجه بشری بوده که امام علی(ع) به زیباترین وجه آن را در جامعه پیاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: نام حضرت با عدالت قرین شده و هرکسی نام وی را بر زبان آورد شاخص‌ترین ویژگی وی یعنی عدالت بر ذهن‌ها خطور می‌کند.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با بیان اینکه عدالت مهم‌ترین رکن بقای بشریت است گفت: این ویژگی به زیباترین وجه توسط امام علی(ع) اعمال شده و عدالت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فردی در تمام ابعاد، جنبه حیاتی برای بشر دارد بنابراین لازم است توسط متولیان و صاحبان قدرت، فکر و اندیشه در جامعه پیاده شود.

وی خاطر نشان کرد: علاوه ‌بر آنکه عدالت خواسته و آموزه الهی و شرعی بوده، خواسته و آموزه بشری و انسانی است و آثار و فواید فراوانی از آن در مکتب اسلام ذکر شده است.

انصاری‌بویراحمدی تاکید کرد: لازم است امروز تمام جهانیان به ویژه مسلمانان و شیعیان از این امام بزرگوار درس گرفته و در راستای عدالت در جامعه اسلامی تلاش کنند، زیرا بقای نظام اسلامی به تأسی از عدالت علوی بستگی دارد.

وی ادامه داد: اگر عدالت علوی و نبوی در جامعه اسلامی نباشد نقصان و خلل غیرقابل جبران به وجود می‌آید بنابراین لازم است از نظر ابعاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به صورت بسیار دقیق و کامل موضوع عدالت را در جامعه نهادینه و پیاده کنیم.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با بیان اینکه اکنون مطالعات گسترده‌ای در زمینه سیره حکومتی امام علی(ع) از سوی مستشرقان و دولت‌های اروپایی و غربی صورت گرفته است گفت: امیرمؤمنان(ع) جانشین بلافصل پیامبر اکرم(ص) بوده و سیره و سنت رسول خدا(ص) که بهترین مصداق و گزینه برای اصل اصیل امامت بود از سوی این امام بزرگوار به عنوان مدل متعالی از حکومت به جهانیان عرضه شد.

وی خاطر نشان کرد: دوست و دشمن اعتراف دارند که در زمان حکومت امام علی(ع) تمام معیارها و ابعاد مختلف زندگی بشری به صورت مطلوب مدیریت شده و در حوزه استحفاظی حکومت این امام هیچ اثری از نابسامانی اجتماعی و بی‌عدالتی مشاهده نشده است.

انصاری‌بویراحمدی یادآور شد: اگر بخواهیم یک الگوی کامل و جامع برای اداره جامعه امروز داشته باشیم بدون شک بهترین گزینه روش الهی و اسلامی اداره حکومت از سوی امام علی(ع) است.

وی با بیان اینکه اساسی‌ترین نیاز امروز جامعه اسلامی برای دولتمردان و آحاد جامعه اسلامی موضوع وحدت است گفت: امروز دشمنان با تخصیص سرمایه‌های هنگفت در صدد ضربه زدن به مسلمانان هستند که نمونه آشکار آن هزینه‌های سرسام‌آوری است که در به انحراف کشاندن امت از سوی استکبار مصرف می‌شود.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول