اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار با هیئت‌مدیره شرکت طیهان چین

استاندار کردستان خواستار سرمایه‌گذاری چینی‌ها در طرح‌های استان شد

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان خواستار سرمایه‌گذاری و مشارکت شرکت طیهان چین در اجرای پروژه‌های فولاد سریش‌آباد و کامیاران شد.

استاندار کردستان خواستار سرمایه‌گذاری چینی‌ها در طرح‌های استان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی ظهر امروز در دیدار با رئیس و اعضای هیئت‌مدیره شرکت طیهان چین در سنندج اظهار داشت: زمینه سرمایه‌گذاری این شرکت علاوه بر فولاد زاگرس، در دو پروژه فولاد کامیاران و سریش‌آباد فراهم است.

به گفته استاندار کردستان، مجوزات لازم برای اجرای این واحدها صادر شده و با سرمایه‌گذاری این شرکت ظرف یک سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

شهبازی با تاکید بر تسریع در اجرای این طرح‌ها، اظهار امیدواری کرد که تمامی پروژه‌ها ظرف یک سال آینده اتمام شود و جزو پروژه‌های مهر ماندگار قرار گیرد.

وی افزود: برای توسعه استان و تحقق اهداف شرکت طیهان در اجرای طرح توسعه فولاد زاگرس، تمامی معادن آهن استان را در اختیار آنان قرار خواهیم داد.

شهبازی استان کردستان به‌دلیل مزیت‌ها و وجود منابع معدنی و توانمندی در زمینه نیروی انسانی را مهیای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی دانست و گفت: از سرمایه‌گذاران استقبال خواهیم کرد و مسیر برای آنان در این زمینه هموار است.

*قرارداد BOT شرکت طیهان چین و فولاد زاگرس

مدیرعامل شرکت فولاد زاگرس کردستان هم در این جلسه با اشاره به وضعیت مشارکت شرکت طیهان چین در این شرکت، گفت: قرار بر این شد تا 20 درصد از سرمایه‌گذاری را به‌صورت نقدی پرداخت نماییم و 35 درصد سنگ آهن را در اختیار آنها قرار دهیم و آنها 45 درصد محصول نهایی را ببرند.

هومن نوری خاطرنشان کرد: اما چون معادن سنگ آهن کردستان آماده نیست، مشارکت و سرمایه گذاری آنها در قالب قرارداد BOT انجام می‌شود.

به گفته وی، در قالب این قرارداد این شرکت 100 میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند و مدیریت و فروش شرکت زاگرس را در مدت زمان مشخصی در اختیار می‌گیرند.

نوری در پایان این قرارداد را از افتخارات کردستان خواند و گفت: با بهره‌برداری از این طرح در مدت 250 روز کاری، 10 هزار شغل ایجاد و یک میلیون و 200 هزار تن میلگرد تولید می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول