اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اقتصاد و امور دارایی استان اردبیل:

اردبیل پیشتاز سرمایه‌گذاری زیربنایی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اقتصاد و امور دارایی استان اردبیل گفت: استان اردبیل پیشتاز استان‌های دیگر در اختصاص اعتبارات در حوزه سرمایه‌گذاری برای زیرساخت‌هاست.

اردبیل پیشتاز سرمایه‌گذاری زیربنایی است

هاشم مظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اصلی‌ترین زیرساخت استان اردبیل را در توسعه واقعی، راه و تامین وسائط حمل و نقل ایمن توصیف کرد.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته برای استان اردبیل 300 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی اعتبار تزریق شده بود که 70 درصد اعتبارات این حوزه برای آماده سازی و زیرساخت پروژه‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل ابراز داشت: با یک حساب سرانگشتی می‌توان به خوبی دریافت که از 110 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به استان اردبیل در مجموع 200 میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌ها و تامین منابع اولیه هزینه شده است که به جرأت می‌توان گفت در تاریخ استان چنین تخصیصی سابقه ندارد.

مظفری ادامه داد: با مهیا شدن امکانات و تجهیزات زیرساختی نیازمند بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برابر اصل 44 قانون اساسی هستیم تا فعالان این بخش بتوانند با بهره‌گیری از این زیرساخت‌ها توان خود را برای تولید و بستر سازی اشتغال به کار گیرند.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود نامگذاری سال تولید ملی را از سوی مقام معظم رهبری را بهترین فرصت برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی و تولیدی و تحقق چشم‌انداز افزایش تولید ملی اعلام کرد و افزود: ما زمانی می‌توانیم ادعای افزایش تولید ناخالص ملی، اشتغال پایدار و با ثبات و جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم که به بحث کمی و کیفی افزایش تولید به عنوان یک هدف‌گذاری اصلی توجه و تمرکز داشته باشیم و سعی کنیم با برنامه‌ریزی دقیق در سایه تحقق این شعار زیرساخت رشد بهداشتی، امنیتی و بالندگی فرهنگی را تحقق عینی ببخشیم.

مظفری یکی دیگر از مولفه‌های رسیدن به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را ایجاد زیرساخت‌ها و توجه به واحدهای فرآوری محصولات و صنایع تکمیلی برشمرد.

وی اظهار داشت: اگر در این حوزه سرمایه‌گذاری‌ها به سمت ایجاد اشتغال و تولید بیشتر باشد در حقیقت عدالت اجتماعی نیز تحقق یافته و حتی در مناطق روستایی با راه‌اندازی کارخانه های فرآوری محصولات و خوشه‌های صنعتی می‌توانیم تولید بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر باغداری، دامداری، پرورش ماهی و صدها زیر مجموعه این بخش را رونق دهیم تا یک حرکت موفق را در این حوزه شاهد باشیم.

رئیس سازمان اقتصاد و امور دارایی استان اردبیل لازمه هر توسعه در بخش‌های مختلف را آماده شدن زیرساخت‌ها اعلام کرد و گفت: به همت دولت خدمتگزار تاکنون اعتبار خوبی به این حوزه تزریق شده و دولت بر اساس قانون بودجه بیشترین منابع خود را در بخش‌های زیربنایی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، توسعه کشاورزی و گردشگری صرف کرده است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول