اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه سالگرد عروح ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی

اعزام 200 زائر سیریکی به مرقد امام

خبرگزاری فارس: در آستانه سالگرد عروح ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی 200 نفر از مردم شهرستان سیریک به مرقد امام اعزام شدند.

اعزام 200 زائر سیریکی به مرقد امام

به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک، فرماندار این شهرستان ظهر امروز در مراسم بدرقه زائران مرقد حضرت امام خمینی( ره ) که در محل حوزه مقاومت بسیج حضرت صاحب الزمان (عج) پالور صورت گرفت، گفت: تعداد 200 نفر زائر در قالب چهار کاروان از شهرستان  سیریک در بیست و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به همراه سه  دستگاه خودرو سواری و کادر پزشکی به مرقد امام  اعزام شدند.

محمد اسفندیاری افزود: یکی از خواسته‌های مهم  دشمنان انقلاب اسلامی و استکبار جهانی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دور کردن مردم از صحنه‌های انقلاب و بی‌تفاوت کردن مردم از حق تعیین سرنوشت خویش بوده که غرب با چنگ زدن به انواع ترفند‌ها و بکارگیری جنگ‌های روانی و نبرد تبلیغی سعی در پیاده کردن آنها دارند.

وی تصریح کرد: در میان اندیشمندان و مصلحان جهان در قرون اخیر، حضرت امام (ره) از ویژگی منحصر بفردی برخوردار بود که توانست ضمن ارائه طرح تفصیلی روشن و مستدلی از نظریه حکومتی اسلام موفق به برپائی و اجرای حکومت و نظامی برخاسته از ایده و اندیشه خویش شود.

فرماندار سیریک با بیان اینکه امام خمینی (ره) با دستان خالی اما با توکلی و ایمانی راسخ جامعه‌ای با ریشه‌های عمیق تمدن و فرهنگ را در کشوری گسترده و برخوردار از جایگاه برجسته‌ای در نقشه سیاسی ،اجتماعی جهان در راستای انقلابی فراگیر رهبری کند، اظهار داشت: امام با حمایت گسترده و بی نظیر مردم، سیستم حکومت مورد نظر خود را به اجرا در آورد و حکومتی نیرومند و پایدار را در سطح جهان  تاسیس کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان سیریک بیان داشت: امام خمینی (ره) فرمودند اگر مردم پشتیبان یک حکومتی باشند این حکومت سقوط ندارد.

وی اضافه کرد: تفاوت اصلی حکومت اسلامی با حکومت استبدادی در این است که در حکومت اسلامی اراده مردم منبع قدرت و اراده خداوند منبع مشروعیت است و حکومت اسلامی از هر دو رکن عقلی حکومت یعنی قدرت مردمی و مشروعیت الهی برخوردار است در حالی که حکومت استبدادی نه در قدرت به نیروی اراده مردم متکی است و نه در مشروعیت به اراده خداوند متکی و استوار است.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول