اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین‌ـ پیشوا تاکید کرد

برگزاری همایش ملی قیام 15 خرداد در ورامین

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین‌ـ پیشوا با اشاره به قیام 15 خرداد گفت: همایش ملی بررسی قیام 15 خرداد در شهرستان ورامین برگزار می‌شود.

برگزاری همایش ملی قیام 15 خرداد در ورامین

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین‌ـ پیشوا، محمدرضا ربیعی‌مندجین اظهار داشت: ‌همایش ملی قیام 15 خرداد ورامین برای چهارمین سال متوالی و به منظور تبیین ابعاد مختلف قیام خونین مردم شهرستان ورامین در 15 خرداد سال 1342 برگزار می‌شود.

وی گفت: ‌در حاشیه برگزاری این همایش که در نیمه اول خرداد در محل سالن همایش‌های دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین برگزار می‌شود، ‌نمایشگاه بزرگ کتاب با محوریت انقلاب اسلامی و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) برپا می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین‌ـ پیشوا تصریح کرد: ‌در این همایش سعی خواهد شد تا با استفاده از اسناد و مدارک تاریخی و نیز بهره‌گیری از شاهدان عینی، این واقعه مهم تاریخی که زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی بود‌ در ابعاد مختلف بررسی شود چرا که ما معتقدیم این حادثه عظیم هنوز هم جای کار علمی و تحقیقاتی دارد.

ربیعی‌مندجین با اشاره به اهمیت قیام 15 خرداد خاطرنشان کرد: ‌به فرموده امام خمینی (ره) « قیام 15 خرداد سال 42 مردم شهرستان ورامین و پیشوا، زمینه استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کرد» و همه مردم ایران اسلامی و به ویژه مردم این دو شهرستان که نقش اصلی را در شکل‌گیری این قیام ایفا کردند باید با ابعاد مختلف و اثرات آن آشنا شوند و امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند آشنایی با تربیت دینی و تفکر 15 خردادی هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین‌ـ پیشوا در پایان با بیان اینکه این همایش با عنوان "ستارگان درخشان" برگزار می‌شود بیان داشت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ‌برگزاری این همایش،‌ بازگویی واقعیت‌های مربوط به قیام 15 خرداد به نسل جوان و آینده‌ساز ایران اسلامی است تا آنان پی ببرند که این نظام الهی به برکت خون شهیدان و از خودگذشتگی مردان و زنانی به‌وجود آمده که برای دفاع از حریم ولایت از همه دارایی خود گذشتند.

انتهای پیام/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول