اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دوست آیت‌الله سید عباس ابوترابی‌فرد:

مردم قزوین به سید عباس ابوترابی "ابوذر شهر" لقب دادند

خبرگزاری فارس: یکی از دوستان آیت‌الله سید عباس ابوترابی‌فرد گفت: آیت‌الله سید‌ عباس ابوترابی‌فرد مردی بسیار بزرگ و عالم بودند که مردم شهر قزوین به ایشان ابوذر شهر لقب داده بودند.

مردم قزوین به سید عباس ابوترابی "ابوذر شهر" لقب دادند

محمدباقر اسلامی‌صدر امروز به مناسبت سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد و پدر بزرگوارشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: سید عباس ابوترابی به فعالیت‌های عبادی و سیاسی خود بین مردم با قاطعیت انجام می‌داد و در همه شرایط برای برطرف کردن مشکلات مردم در جامعه تلاش می‌کردند.

وی گفت: متأسفانه بعد از انقلاب اسلامی ایران برخی از افراد خاصی که خودشان را یار و یاور امام‌خمینی (ره) معرفی می‌کردند تیشه به ریشه اندیشه‌ها و آرمان‌های این امام بزرگوار زدند و شروع به تخریب افراد شاخص سیاست‌مدار انقلابی از جمله سید عباس و سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد زدند تا بتوانند با تخریب آنان در ایران خودشان به ارزش‌های مالی بسیاری برسند.

دوست آیت‌الله سید‌عباس و حجت‌الاسلام سید‌علی‌اکبر ابوترابی‌فرد ادامه داد: این افراد خاص در جریان فتنه بنی‌صدر رئیس جمهور نخست ایران شروع به تخریب سید‌عباس ابوترابی کردند تا نگاه مردم به ایشان به عنوان فردی خائن به انقلاب باشد و بزرگی و منش اخلاق نیکوی این بزرگوار از چشم مردم بیافتد و با تحقق این هدف ایشان دیگر نتواند فعالیت‌های سیاسی خود را در راستای حمایت از ولایت فقیه انجام دهد.

اسلامی‌صدر یادآور شد: آیت‌الله سید‌عباس ابوترابی‌فرد به اعمال عبادی و سیاسی خود با روشی آرام در بین مردم ادامه داد تا بتواند پاسخ این تخریب و تهمت‌ها را در سکوت دهد.

هر‌چه قدر مردم ایران به امام راحل وفادار هستند، من هم هستم

وی در بخش دیگری از سخنانش به خاطراتی از شخصیت سید‌علی‌اکبر ابوترابی‌فرد اشاره کرد و گفت: خبرنگار عراقی در دوران اسارت از سید علی‌اکبر ابوترابی سئوال کردند چقدر به انقلاب اسلامی و امام‌خمینی (ره) وفادار هستید؟، این بزرگوار در جواب به این خبرنگار گفتند هر چقدر مردم ایران به امام راحل و انقلاب اسلامی وفادار هستند، من هم هستم.

اسلامی‌صدر ادامه داد: برخی از افراد سیاست‌مدار آن زمان که خودشان را یار و یاور امام‌خمینی (ره) معرفی می‌کردند تحمل حضور این سید بزرگوار را در ایران نداشتند و با ضبط  این مصاحبه در نوارها و  توزیع آن بین مردم ایران به خصوص خانواده‌های شهدا و جانبازان با عنوان اینکه ایشان دیگر به اندیشه‌های امام راحل وفادار نیستند شروع به تخریب شخصیت ایشان کردند تا بعد از بازگشت این سید بزرگوار به ایران دیگر نتواند فعالیت سیاسی انجام دهد.

وی یادآور شد: سازمان اطلاعات ایران در آن زمان از این توطئه مطلع بود و برای خنثی کردن این توطئه اقدامات مؤثری را انجام داد تا بتواند از این تخریب‌ها جلوگیری کند.

اسلامی‌صدر اظهار کرد: از آنجائی که اسرا در اسارت در نامه‌هایشان برای خانواده‌های خود از صبر و استقامت سید‌علی‌اکبر ابوترابی‌فرد نوشته بودند و خانواده‌های اسرا از رفتارهای این سید بزرگوار در اردوگاه اسارت با اطلاع بودند، علاقه‌مند بودند نه تنها عزیرشان بلکه از نزدیک این سید بزرگوار را زیارت کنند.

مقام‌ معظم رهبری به علی‌اکبر ابوترابی لقب "سید آزادگان" دادند

وی بیان کرد: افرادی که سعی می‌کردند تا وقار و بزرگی سید‌علی‌اکبر ابوترابی‌فرد را در بین مردم از چشم بیاندازند، خودشان در فرودگاه تهران حضور داشته و از ازدحام جمعیت بهت‌زده بودند.

دوست آیت‌الله سید‌عباس و حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد ادامه داد: سید‌علی اکبر در هنگام بازگشت به ایران هنگامی که از فرودگاه تهران پیاده شدند، نه تنها مورد استقبال مردم قزوین و تهران بلکه جمعیت زیادی از شهرها و شهرستان‌ برای دیدن این سید بزرگوار آمدند و از ایشان استقبال پرشکوه و گرمی کردند.

اسلامی‌صدر ادامه داد: مقام‌ معظم رهبری در نخستین دیدار با سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد به ایشان لقب "سید آزادگان" دادند و با این اقدام همه نقشه‌های افراد کوردل انقلاب اسلامی نقش بر آب کرد.

وی یادآور شد: افرادی که تلاش کردند تا از سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد که مردی بسیار بزرگ و وارسته بود استقبال خوبی در ایران نشود نمی‌دانستند که خداوند متعال از بندگان مخلصش حمایت می‌کند و کسی که خدا از او حمایت کند همه نقشه‌های علیه او خنثی می‌شود.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول