اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

تمام صفات کمالی انسان در شخصیت امام راحل نهفته است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: معمار کبیر انقلاب شخصیتی است که تمام صفات کمالی انسان را در بر داشته و در تاریخ دینی اسلام بعد از معصومین شخصیتی بی‌نظیر است.

تمام صفات کمالی انسان در شخصیت امام راحل نهفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی‌ صفایی‌‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک به مناسبت سالروز میلاد امام جواد (ع) اظهار داشت: امام جواد (ع) در سن هشت سالگی به امامت رسید، سنی که هیچکس غیر از معصومین نمی‌توانند عهده‌دار هدایت دینی جامعه باشند.

وی با تسلیت به مناسبت سالروز عروج ملکوتی امام خمینی (ره) عنوان کرد: امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب شخصیتی است که تمام صفات کمالی انسان را در بر داشته و بعد از معصومین که انسان تاریخ را ورق می‌زند می‌بیند که امام راحل شخصیتی بی‌نظیر در بعضی از عرصه‌های جهان اسلام بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: امام خمینی (ره) بر ادبیات دینی، فلسفه، عرفان و تمام عرصه‌های دینی تسلط و دارای اندیشه بودند و در عرصه سیاسی نبوغ بی‌نظیری داشتند.

صفایی‌بوشهری تصریح کرد: امام خمینی (ره) با طراحی اندیشه‌های سیاسی فقهی و تئوری ولایت فقیه در فضایی که ابرقدرت‌های شرق و غرب در آنجا خیمه زده بودند، فصل جدیدی را آغاز کردند و موجب بصیرت و بیداری در انقلاب اسلامی شدند به طوری‌که این خورشید بی‌غروب اکنون تمام جهان را در بر گرفته است.

وی با گرامیداشت سالروز ولایت مقام معظم رهبری یادآور شد: ما ملت ایران اسلامی و مردم ولایت‌مدار استان بوشهر با هم پیمان می‌بندیم که هیچگاه حتی لحظه‌ای مقام معظم رهبری را تنها نگذاریم.

امام جمعه بوشهر با تبریک به مناسبت میلاد امام علی (ع) و گرامیداشت قیام پانزده خرداد اظهار کرد: امام علی (ع) شخصیتی است که هیچ‌ زبان و قلمی نمی‌تواند عظمت ایشان را بیان کند.

صفایی‌‌بوشهری تاکید کرد: باید در برگزاری مراسم میلاد امام علی (ع)، گرامیداشت شهدای پانزده خرداد و ارتحال حضرت امام خمینی (ره) مراعات تمام جوانب شود.

وی با اشاره به روز محیط زیست بیان کرد: توجه جدی به حفظ شاخصه‌های سلامت در محیط زیست یک ضرورت است و مسئولین باید با مدیریت کارآمد به ارتقای سطح محیط بیفزایند و این کار تنها با برنامه‌ریزی دقیق و دانش بالا در این زمینه مؤثر است.

امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی‌های انسان مؤمن اخلاق‌مداری است و یکی از فضائل اخلاق مؤمن، مراعات کردن ادب اجتماعی و عمومی است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول