اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد

سلامت گوشت‌های تولیدی شبکه دامپزشکی مشهد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: گوشت‌های تولیدی منقوش به نشانه شبکه دامپزشکی مشهد، دارای سلامت و اطمینان برای مصرف است.

سلامت گوشت‌های تولیدی شبکه دامپزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری عصر امروز در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی گوشت مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فرآیند سپری شده در این مجتمع از جمله سالن‌های پیش‌سرد مجهز، می‌توان از سلامت گوشت‌های تولیدی آن که همگی منقوش به نشانه شبکه دامپزشکی مشهد است اطمینان داشت.

غفاری با اشاره به ابلاغ لزوم تجهیز تمام کشتارگا‌ه‌های فعال استان به پیش‌سردخانه گفت: از کشتارگاه‌های فاقد این بخش خواسته شده است تا ضمن تسریع در تجهیز کشتارگاه، به طور موقت از پیش سردخانه‌های قابل حمل استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مردم گوشت مصرفی مورد نیاز خود را به هیچ وجه از محل‌هایی که به صورت سنتی به ذبح دام می‌پردازند تهیه نکنند، درخواست کرد: رسانه‌های استان به ‌ویژه رسانه‌های مکتوب برای اطلاع‌رسانی درباره راه‌های انتقال این بیماری از یک سو و درج‌ نکردن آگهی‌های ذبح دام در اماکنی جز کشتارگاه‌های مجاز، مسئولان استان را در استمرار کنترل این بیماری یاری کنند.

شناسایی 5 مورد قطعی ابتلا به بیماری تب کریمه‌کنگو در خراسان‌رضوی

در ادامه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به شناسایی پنج مورد قطعی ابتلا به بیماری تب کریمه‌کنگو در استان گفت: دو تن از افراد فوق شامل یک پزشک و یک نفر شاغل در کشتارگاه فوت کردند.

رضا سعیدی تصریح کرد: مورد جدیدی از ابتلا به این بیماری در استان تایید نشده است.

وی ضمن تاکید بر لزوم ارتقای سطح ایمنی در کشتارگاه‌ها افزود: استمرار کنترل این بیماری منوط به حفظ آمادگی و رعایت نکات بهداشتی از سوی تمام نهادهای مربوطه است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول