اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان خبر داد

حمل فرآورده‌های خام دامی با مجوز دامپزشکی در ریگان

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: حمل دام و فرآورده‌های خام دامی در ریگان باید با مجوز دامپزشکی انجام شود.

حمل فرآورده‌های خام دامی با مجوز دامپزشکی در ریگان

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: با توجه به اینکه بحث قرنطینه یکی از مهم‌ترین محورهای دامپزشکی در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی تلقی می‌شود، حمل دام و فرآورده‌های خام دامی در ریگان باید با مجوز دامپزشکی انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: اخذ مجوز برای حمل دام یکی از مهم‌ترین اصولی است که دامداران و عشایر شهرستان ریگان باید آن را رعایت کنند.

جعفری بیان داشت: برای کنترل بیماری‌ها و اطمینان از سلامت دام‌های شهرستان باید حمل دام فقط با هماهنگی شبکه دامپزشکی شهرستان و اخذ مجوز بهداشتی دام انجام پذیرد و رعایت اصول و ضوابط قرنطینه و دامپزشکی از سوی شهروندان رعایت شود.

وی عنوان کرد: با توجه به شروع فصل گرما عرضه‌کنندگان مواد خام دامی شهرستان باید با خودروهای یخچال‌دار ویژه فرآورده‌های خام دامی که مورد تائید دامپزشکی است، همراه با اخذ مجوز بهداشتی از شهرستان مبدا اقدام به حمل برابر ضوابط و مقررات به این شهرستان کنند و در تمام مراحل کار با شبکه دامپزشکی این شهرستان هماهنگی لازم را داشته باشند.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان از شهروندان ریگانی خواست در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک در این زمینه با شبکه دامپزشکی این شهرستان هماهنگی لازم را به عمل آورند.

وی گفت: شهروندان باید فرآوردهای خام دامی را از مراکز معتبر خریداری کرده و در هنگام خرید به مهر تأیید دامپزشکی و تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌ها توجه کنند.

جعفری افزود: در یک ماهه نخست سال جاری 220 مورد بازدید از مراکز عرضه فرآوردهای خام دامی در ریگان انجام گرفت و اصول و ضوابط  مورد نظر و تذکرات لازم به متصدیان این مراکز داده شد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول