اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد بیماری‌های مرکز بهداشت بیرجند تاکید کرد:

بیماری تب کریمه کنگو نیازمند تمهیدات ویژه مسئولان

خبرگزاری فارس: مسئول واحد بیماری‌های مرکز بهداشت بیرجند گفت: به دلیل در پیش بودن بازگشت حجاج و ایام محرم مردم رسومات خاصی داشته و برای افزایش تماس مردم با دام در این ایام، بیماری تب کریمه کنگو نیازمند اندیشیدن تمهیدات ویژه از سوی مسئولان است.

بیماری تب کریمه کنگو نیازمند تمهیدات ویژه مسئولان
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد صدیق فاروقی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان بیرجند اظهار داشت: تنها راهکار کنترل و مقابله با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو پیشگیری و اطلاع‌رسانی جامع است.
وی با بیان اینکه هیچگونه علائم بیماری در دام زنده مشاهده نمی‌شود، گفت: تنها راه کنترل و مقابله با این بیماری آموزش و پیشگیری است.
مسئول واحد بیماری‌های مرکز بهداشت بیرجند با اشاره به اینکه عامل بیماری تب کریمه کنگو ویروس است، ادامه داد: این بیماری از انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.
فاروقی به راه‌های انتقال این بیماری به انسان اشاره کرد و افزود: گزش کنه آلوده، تماس با لاشه حیوان، خون و یا ترشحات دام و تماس با خون و بافت‌های بیمار مبتلا از جمله راه‌های انتقال این بیماری است.
وی یادآور شد: گوسفند، گاو، شترمرغ و شتر از جمله دام‌هایی هستند که می‌توانند مخزن این بیماری باشند.
مسئول واحد بیماری‌های مرکز بهداشت بیرجند تصریح کرد: فوت انسان بر اثر خونریزی بیش از حد از یک عضو رخ می‌دهد و این بیماری در صورت تشخیص به موقع در مراحل اولیه قابل درمان است.
فاروقی با اشاره به اینکه 50 تا 200 مورد از این بیماری سالانه در کشور کشف می‌شود، ادامه داد: در استان‌های غربی و سیستان به دلیل وجود دام زیاد این بیماری شایع‌تر است.
وی خاطرنشان کرد: جداکردن فضای دام از انسان، ذبح دام در محدوده مشخص و زیر نظارت دامپزشکی و آگاهی دادن به مردم و خورد کردن گوشت با استفاده از دستکش و عینک از جمله راه‌های پیشگیری از این بیماری هستند. 
مسئول واحد بیماری‌های مرکز بهداشت بیرجند گفت: برای انجام هر تزریق حیوان گزیدگی 450 هزار تومان هزینه می‌شود.
فاروقی یادآور شد: هفته‌ای سه تا چهار مورد حیوان گزیدگی در شهرستان رخ می‌دهد که نیازمند درمان هستند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول