اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند:

مردم گوشت‌های فاقد مهر دامپزشکی را خریداری نکنند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: مردم تنها گوشت ذبح شده در کشتارگاه‌ها که مورد تأیید دامپزشکی است را خریداری کنند.

مردم  گوشت‌های فاقد مهر دامپزشکی را خریداری نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سعید افتخاری‌مقدم صبح امروز در جمع مسئولان شهرستان بیرجند با اشاره به مرگ دو نفر بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو در خراسان‌‌رضوی اظهار داشت: تنها گوشتی که در کشتارگاه‌ها ذبح شود و با مهر دامپزشکی در قصابی‌ها عرضه شود مورد تأیید دامپزشکی است.

وی به ویژگی‌های بیماری تب کریمه کنگو اشاره کرد و گفت: عامل این بیماری ویروسی است و هیچ آنتی‌بیوتیکی بر این بیماری اثر ندارد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند ادامه داد: این ویروس به گرما حساس است و در صورت قرار گرفتن در دمای مناسب این ویروس از بین می‌رود.

*تب کریمه کنگو در دام هیچ علائمی ندارد

افتخاری‌مقدم با بیان اینکه این ویروس از دام به انسان منتقل می‌شود، تصریح کرد: ویروس تب کریمه کنگو در دام هیچ علائمی ندارد و در صورت انتقال این ویروس به انسان سبب مرگ فرد می‌شود و علائم خطرناکی را نیز در انسان دارد.

وی ادامه داد:‌ با توجه به آغاز فصل گرما و احتمال شیوع این بیماری مردم باید به نکات بهداشتی در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند به‌عنوان مثال از تماس مستقیم با گوشت باید خودداری شود و حتما از گوشتی که در قصابی‌ها با مهر دامپزشکی عرضه می‌شود، استفاده شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند افزود: اگر گوشتی فاقد مهر دامپزشکی در قصابی‌ها موجود باشد باید مراتب به این مجموعه اطلاع داده شود تا برخورد قانونی در این زمینه صورت گیرد.

افتخاری‌مقدم تصریح کرد:‌ در شهرستان بیرجند به دلیل نزدیکی روستاها با مناطق شهری برخی از مردم اقدام به تهیه گوشت از روستاها می‌کنند که این اقدام به هیچ وجه مورد تأیید دامپزشکی نیست و باید در این زمینه اطلاع‌رسانی شود.

*قرار دادن گوشت در پیش‌سرد عامل پیشگیری از انتقال ویروس‌ها است

وی اظهار داشت:‌ گوشتی که در کشتارگاه ذبح می‌شود به مدت 24 ساعت در پیش‌سرد نگهداری می‌شود تا ویروس‌های موجود در گوشت از بین برود.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول