اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ‌مصباحی‌مقدم ‌در گفت‌وگو با ‌فارس مطرح کرد

اکثر خواسته‌های دولت در بودجه لحاظ شد / ارائه راهکارهای قانونی برای رفع اشکالات بودجه

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تاکید کرد: بر اساس قانون وقتی لایحه بودجه به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان می‌رسد، دولت باید آن را اجرا کرده و تخطی از آن خلاف قانون است.

اکثر خواسته‌های دولت در بودجه لحاظ شد / ارائه راهکارهای قانونی برای رفع اشکالات بودجه

حجت‌الاسلام غلامحسین مصباحی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: لایحه بودجه سال 91 کل کشور پس از کش و قوس‌های فراوان به مجلس ارائه و نمایندگان مردم با کار کارشناسی بسیاری این لایحه را به بهترین شکل بررسی و به تصویب رساندند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با وجود اینکه زمان کافی در اختیار مجلس و شورای نگهبان نبود، مصوبات این لایحه با دقت بررسی و اعضای شورای نگهبان نیز این موارد را به صورت روزانه با قانون اساسی و شرع مطابقت می‌دادند.

رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس هشتم ادامه داد: در نهایت لایحه پیشنهادی دولت در آخرین روزهای کاری مجلس هشتم به تصویب رسید و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرد.

تخطی از قانون جرم است

مصباحی‌مقدم در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در اسلامشهر مبنی بر اینکه آیا دولت می‌تواند بخش‌هایی از قانون بودجه را اجرایی نکند، گفت: به هیچ عنوان این امر مقدور نیست و عمل نکردن به هر یک از بندهای بودجه مصوب، تخطی از قانون محسوب شده و جرم است.

وی تاکید کرد: بنابراین دولت باید این قانون را اجرا کرده و حتی یک تبصره را نمی‌تواند عملیاتی نکند.

راهکارهای قانونی برای رفع اشکالات بودجه وجود دارد

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس در اسلامشهر مبنی بر اینکه اگر بخش‌هایی از بودجه در زمان اجرا با مشکل روبه‌رو شود، چه باید کرد، گفت: قانون برای این شرایط نیز پیش‌بینی‌های لازم را داشته و دولت می‌تواند با ارائه لوایح پیشنهادی، مجلس را در جریان مشکل قرار داده تا با تصویب مصوبه دیگر این مشکل برطرف شود.

نماینده مردم تهران در خانه ملت تاکید کرد: همه باید بپذیریم که تنها راه برای اداره کشور عمل به قانون بوده و حتی قانون بد به مراتب بهتر و راهگشاتر از بی‌‌قانونی است.

مصباحی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت مجری قانون است و باید شرایط عمل به این وظیفه را داشته باشد، گفت: در زمان بررسی لایحه بودجه چه در کمیسیون تلفیق و چه در صحن علنی بسیاری از خواسته‌های دولت مورد توجه قرار گرفت و تصویب شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با تلاش همه جانبه قوای مقننه و مجریه در سال جاری شاهد اجرای صحیح قانون بودجه کل کشور باشیم و این امر موجب کاهش مشکلات مردم شود.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول