اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار چالوس:

رودخانه چالوس با بودجه 7 میلیارد تومانی ساماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار چالوس گفت: رودخانه چالوس با پیشنهاد بودجه هفت میلیارد تومانی ساماندهی می‌شود.

رودخانه چالوس با بودجه 7 میلیارد تومانی ساماندهی می‌شود

عباس ندرلو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس با اشاره به ریزش دیواره رودخانه چالوس افزود: همان‌طور که تاریخچه این پل و رودخانه نشان می‌دهد این نقطه در گذشته محل تخلیه زباله بوده و از زمین بکر برخوردار نبود و با بارش باران رودخانه چالوس هم مانند دیگر رودخانه‌های پر آب و خروشان دچار سیل و متعاقب آن خسارت می‌شود.

وی اظهار داشت: وقتی دبی آب سرعت می‌گیرد بدنه رودخانه سابیده شده و آب مخلوط را با خود می‌برد به همین دلیل این نقطه آسیب‌پذیر بوده که در صدد رفع این نقص و مرمت در نقطه مورد نظر هستیم.

شهردار چالوس از پیگیری ساماندهی رودخانه چالوس و پیشنهاد بودجه 7 میلیارد تومانی خبر داد و ادامه داد: با پیگیری فرماندار و نماینده منتخب شهر در مجلس به نتایج خوبی رسیدیم، همچنین نماینده منتخب در این رابطه دیداری با معاون وزیر نیرو داشته و به نتایج خوبی نیز دست یافته است که امیدواریم مسئولان استانی و وزارتخانه‌های مربوطه در رابطه با ساماندهی رودخانه چالوس بودجه‌ای که پیشنهاد شده را اختصاص دهند، در این رابطه مکاتباتی انجام و توسط فرماندار نیز نامه‌ای برای استانداری ارسال شده است.

ندرلو تصریح کرد: با مطالعاتی که از قبل شده و مطالعاتی که هم‌اکنون در حال انجام است در نظر داریم از فضای رودخانه چالوس به جای تهدید به‌ عنوان فرصت و قدرت استفاده کنیم.

شهردار چالوس اظهار داشت: با توجه به قدمت و عمر طولانی این رودخانه باید کارهای هیدرولیکی انجام و بدنه رودخانه به صورت اساسی مهار شود همچنین انشعاباتی که برای کشاورزی وجود دارد باید مکانیکی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه شش کیلومتر از این رودخانه داخل شهر واقع شده خاطر نشان کرد: ما باید این فضا را کنترل و دبی آب را همه ماهه ارزیابی کنیم و برای انتقال مکانیکی آب اقدام کنیم.

ندرلو بیان داشت: رودخانه وقتی طغیان کند نخستین خسارت به بخش کشاورزی وارد می‌شود و حذف انشعابات محلی را در پی دارد بنابراین از همه دستگاه‌های مرتبط خواهان ورود جدی هستیم تا دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

ندرلو با تاکید بر اهمیت ساماندهی رودخانه چالوس و نقش آن بر گردشگری منطقه اظهار داشت: در طرحی که مورد نظر ما است از فضاهای کناری رودخانه با ایجاد پیاده‌رو، فضای تفریحی و گردشگری و همه المان‌های زیباسازی این رودخانه پر آب و عظیم که برای این شهر برکت است را به نحو شایسته بهسازی و از آن استفاده بهینه ببریم.

شهردار چالوس در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه پل‌های عابر پیاده از روی رودخانه رد می‌شود زمان طوفان و باد و باران شدید موجب آزار عابران می‌شود بنابراین در نظر داریم با مسقف کردن و نورپردازی علاوه بر زیباسازی پل‌های عابر پیاده‌ روی رودخانه، فضای امنی را برای عبورکنندگان از روی پل ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول