اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور عشایری استان اردبیل خبر داد

نصب 5 آبگرمکن خورشیدی در مناطق عشایری

خبرگزاری فارس: مدیر امور عشایری استان اردبیل از نصب پنج آبگرمکن خورشیدی برای نخستین‌بار در مناطق عشایری و قشلاقات شهرستان بیله‌سوار با تامین اعتبارات استانی خبر داد.

نصب 5 آبگرمکن خورشیدی در مناطق عشایری

معرفت آذری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با نصب این آبگرمکن‌ها عشایر ساکن در قشلاقات بیله‌سوار بهره‌مند از آبگرم برای استحمام و استفاده در سایر امور شدند.

وی به مفتخر بودن جامعه عشایری استان به 103 شهید والامقام و 33 جانباز بلند مرتبه اشاره کرد و گفت: همه ساله یادواره شهدای جامعه عشایری با هدف تجلیل از ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی در پاسداری از مرزها و کیان نظام اسلامی برگزار می‌شود و جامعه عشایری همیشه خود را پاسدار حقیقی مرزهای اعتقادی، ارزشی و آرمانی نظام اسلامی می‌داند.

مدیر امور عشایری استان اردبیل با یادآوری اینکه برای آبرسانی سیار اعتبارات سال گذشته در حدود 90 میلیون تومان پاسخگو نبوده است، بیان داشت: با عنایت استاندار اردبیل 60 میلیون تومان به این رقم افزوده شده تا با اختصاص 100 درصد شاهد آبرسانی به مناطق عشایری باشیم که با قیمت نازل جامعه عشایری از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.

آذری افزود: برای تامین مایحتاج جامعه عشایری در هنگام کوچ و همچنین توزیع رایگان آب معدنی، مایع دستشویی و ظرفشویی برای اولین بار 50 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که انتظار می‌رود در سال‌های آینده با تخصیص اعتبار بیشتر بخش دیگری از نیازمندی این جامعه مولد و پر‌تلاش تامین شود.

این مسئول از افزایش 79 درصدی اعتبارات ملی مدیریت عشایری استان نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و یادآور شد: در سال گذشته 5 میلیارد و 43 میلیون تومان اعتبار به صورت ملی به جامعه عشایری استان اختصاص یافت در حالی که این رقم سال ماقبل آن حدود 3 میلیارد تومان بوده است.

مدیر امور عشایری استان اردبیل در مورد توزیع اعتبارات استانی نیز گفت: سال گذشته با عنایت و توجه استاندار اردبیل و دیگر مسئولان رشد 44 درصدی را در توزیع اعتبارات به جامعه عشایری شاهد بودیم که رقمی بالغ بر 2 میلیارد تومان برای رفع مشکلات و تکمیل برخی پروژه‌ها تامین اعتبار استانی انجام شد.

آذری ابراز داشت: امسال برای اولین بار اتفاق جدیدی در این حوزه رخ داده به طوری که هم در حوزه اعتبارات ملی و هم استانی با سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های تالیف شده قرار است دستگاه‌های متولی حوزه عشایری نیز بخشی از اعتبارات خود را صرف پروژه‌ها و تکمیل طرح‌های خدمات‌رسانی به جامعه عشایری کنند.

 

* 440 خانوار عشایری اسکان یافتند

وی با بیان اینکه در طول برنامه دوم، سوم و چهارم کشور در استان اردبیل و در قالب طرح اسکان عشایر تنها 440 خانوار اسکان دایمی یافتند، به خبرنگار فارس ابراز داشت: هر چند در این مسئله اجباری وجود ندارد اما برای جامعه اسکان‌ یافته عشایر در قشلاقات تامین زمین زراعی، توسعه آب و خاک و بهره‌مندی از مزایای مختلف معاش در نظر گرفته شده است.

مدیر امور عشایری استان اردبیل ادامه داد: از 12 هزار و 800 خانوار عشایری استان 4 هزار و 500 خانوار در ییلاقات برون استان و مابقی در ییلاقات استان شامل دامنه سبلان، سراب و بزقوش فصل کوچ را سپری می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود به مصوبه هیئت وزیران در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل مبنی بر ارتقای مدیریت عشایری استان به اداره کل اشاره کرد و به خبرنگار فارس اظهار داشت: این مصوبه تاکنون منجر به نتیجه نشده است که انتظار می‌رود در این زمینه یک تحول اساسی رخ دهد تا استان اردبیل که از جامعه عشایری وسیع برخوردار است از اداره کل امور عشایری استان، مزایا و ظرفیت‌های آن بهره بگیرد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول