اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جمعیت 12 هزار خانواری عشایر اردبیل در راه کوچ

کوچ بهاره عشایر استان اردبیل آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر امور عشایری استان اردبیل از آغاز کوچ بهاره 12 هزار و 800 خانواری عشایر استان اردبیل به صورت رسمی از امروز خبر داد.

کوچ بهاره عشایر استان اردبیل آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معرفت آذری عصر امروز در جریان بازدید از مناطق ییلاقی عشایر کوچ‌رو اظهار داشت: جمعیت عشایری استان در قالب 570 قشلاق، هفت زیست بوم، 51 سامانه و یک‌هزار و 521 اوه زندگی می‌کنند و 5.4 درصد جمعیت استان را نیز شامل می‌شوند.

وی تصریح کرد: عشایر کوچ خود را از امروز آغاز کرده و تا 20 خرداد ماه به این حرکت خود ادامه می‌دهند و در کنار حرکت جمعی خود 1.5 میلیون واحد دامی را نیز برای بهره‌مندی از امکانات و منابع تغذیه و علوفه راهی ییلاقات می‌کنند.

آذری خاطرنشان کرد: با هماهنگی دستگاه‌های مختلف قرار است در طول 15 روز زمان کوچ نیازمندی جامعه عشایری به صورت اساسی تأمین شود به طوریکه ما از امروز در قالب سه اکیپ ثابت و چند اکیپ سیار خدمات‌رسانی به جامعه عشایری کوچ‌رو را آغاز کردیم.

این مسئول این خدمات را شامل آبرسانی، ارائه خدمات بهداشتی، دامپزشکی و برخی دیگر از اقدامات کنترلی و امنیتی اعلام کرد و ادامه داد: برای اولین بار با تأمین اعتبار 50 میلیون تومان آب معدنی رایگان، مایع دستشویی و ظرفشویی مجانی در اختیار جامعه کوچ‌رو قرار می‌گیرد تا بتوانند از این مزایا نیز بهره‌مند شوند.

وی در ادامه بیان کرد: با هماهنگی پلیس راه و همچنین حمل و نقل و پایانه‌های استان مصمم هستیم تا مشکلات ترافیکی و امنیتی مسیر کوچ را برطرف کرده و یک تردد سهل و راحت را برای عشایر کوچ‌رو فراهم آوریم.

به گزارش فارس، مدیر امور عشایری استان اردبیل به تشکیل ستاد کوچ در استان اشاره کرد و گفت: با همکاری معاونت برنامه‌ریزی استانداری دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده، آمادگی دارند تا نیاز عشایر کوچ‌رو را تأمین کنند و ما انتظار داریم امسال با توجه به مناسب بودن مراتع در ییلاقات یک کوچ ایمن، کم دغدغه و بدون حاشیه را در استان شاهد باشیم.

آذری در ادامه سخنان خود کمبود اعتبارات در رسیدگی به جامعه عشایری را یکی از معضلات جدی برشمرد و افزود: هرچند در سال گذشته 44 درصد افزایش اعتبارات این حوزه را شاهد بودیم اما همچنان اعتبار 2 میلیارد تومانی استانی و 5 میلیارد تومانی ملی جوابگوی جامعه عشایری استان برای پاسخگویی به نیازها و مطالباتشان نیست که انتظار می‌رود در سال ‌جاری با افزایش چشمگیر بتوانیم خدمات مطلوب‌تری را به این قشر زحمتکش عرضه کنیم.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول