اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شصت و ششمین روز بهار

بارش برف عشایرنشینان ییلاقات سبلان را غافلگیر کرد

خبرگزاری فارس: بارش برف در شصت و ششمین روز از فصل بهار عشایر کوچ‌رو و ساکن ییلاقات سبلان را غافلگیر کرد.

بارش برف عشایرنشینان ییلاقات سبلان را غافلگیر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بارش برف که عصر امروز اتفاق افتاد تا ارسال خبر بیش از 10 سانتی‌متر برف در این مناطق به ویژه ییلاقات کوچ‌روی سبلان باریده است که در کنار برخی مشکلات بارش برف در این ایام از سال، این موضوع سبب خوشحالی عشایرنشینان این منطقه شده است.

عشایر منطقه به دلیل برودت هوا چند روزی است که به استفاده از لباس‌های گرم و روشن کردن هیزم در چادرها و آلاچیق‌ها و دیگر وسایل گرمایشی روی آورده‌اند که به نظر می‌رسد با کاهش محسوس دمای امشب و فردا نیز بارش برف و یخبندان در این مناطق اتفاق بیفتد.

به گفته رئیس امور عشایری مشگین‌شهر هم اکنون 550 نفر از عشایر در این منطقه سکنا گزیده‌اند که دارای یک میلیون و 200 رأس دام سبک و سنگین هستند.

احمد نصرآبادی افزود: ما در روزهای گذشته اقدام به پاکسازی مسیر ایل‌رو و کوچ‌رو کردیم تا عشایری که از فردا به صورت رسمی کوچ بهاره خود را به سمت ییلاقات آغاز می‌کنند با مشکلی خاص مواجه نشوند.

از خلخال نیز خبر می‌رسد که به دنبال بارش‌های مناسب در روزهای گذشته دامن طبیعت در این شهرستان و مناطق عشایری آن سرسبز و زیبا جلوه می‌کند.

برخی از اهالی برای جمع‌آوری سبزی‌های خوردنی و دیگر خوراکی‌های طبیعی در طبیعت سیر کرده و از این موهبت الهی استفاده می‌کنند در حالی که در سال‌های گذشته به دلیل بارش‌های کم و خشکسالی، رستنی‌های مختلف در مراتع و ییلاقات کم بوده است اما امسال انواع قارچ‌های خوراکی و تره‌های محلی در چمنزارها و کوه‌های اطراف خلخال به خوبی مشاهده می‌شود.

در این بین هنرمندان و علاقمندان به طبیعت نیز با حضور در مناطق سرسبز، گردنه الماس و اسالم و همچنین تفرجگاه‌های اندبیل و ازناو اقدام به طبیعت‌گردی و گرفتن عکس‌های مناسب کرده که به نظر می‌رسد این فرصت مغتنم و بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول