اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور عشایری چناران:

عشایر چناران به مرز 1000 نفر رسید

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور عشایری چناران گفت: در شهرستان 950 خانواده عشایر کوچ‌رو و نیمه کوچ زندگی می‌کنند.

عشایر چناران به مرز 1000 نفر رسید

احمد پاسبان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چناران اظهار داشت: شرکت تعاونی عشایری هزار مسجد و چناران خدمات ویژه‌ای مانند تامین علوفه، آرد، کپسول گاز و کالاهای اساسی به عشایران ارائه می‌کند، هم‌چنین توسط این اداره تسهیلات دامپروری به عشایر با نرخ 14 درصد پرداخت می‌شود.

وی در ارتباط با بهداشت عشایر و تامین آن از سوی شبکه‌های بهداشت و درمان گفت: بهداشت افراد عشایر توسط شبکه بهداشت و درمان و بهداشت دام‌ها توسط دامپزشکی به جد پی‌گیری می‌شود و برای عشایر نیز کلاس‌های آموزشی در این زمینه برگزار شده است.

پاسبان اظهار داشت: بر این اساس از زنان عشایر یک ماما و بهداشت‌یار انتخاب شده است که آموزش‌های لازم را فرامی‌گیرد و به عشایر خدمت‌رسانی می‌کند.

رئیس اداره عشایر چناران گفت: اداره عشایری علاوه بر نظارت بر شرکت‌های خدمات‌رسان عشایری در بحث راه‌سازی عشایر، آب‌رسانی، آموزشی و غیره متولی است و به این قشر زحمتکش خدمات‌رسانی می‌کند.

وی افزود: تاکنون برای راه‌های عشایری 120 میلیون تومان به منظور مرمت اختصاص یافت و هم‌چنین برای آب‌رسانی 25 میلیون تومان اعتبار ملی و 38 میلیون تومان اعتبار شهرستان از سوی فرماندار شهرستان به امور عشایر اختصاص یافت.

پاسبان اظهارداشت: از جمله مشکلات مهم عشایر آب‌رسانی است که با توجه به خشک‌سالی سنوات گذشته و خشک شدن چشمه‌ها و چاه‌های مالداری به عنوان منبع اصلی تامین آب شرب انسان و دام، این جامعه دارای مشکلات زیادی است که نیاز به توجه ویژه دارد.

رئیس اداره عشایر چناران افزود: امور آب استان موظف به تامین آب شرب و دام عشایر است که در این راستا درخواست حفر یک چاه مخصوص عشایر داریم چرا که این شهرستان از داشتن این چاه محروم است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول