اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

امام‌ خمینی با طرح ایده اسلامی معادلات شرق و غرب را به هم ریخت

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی(ره) با مطرح‌ کردن تفکر اسلامی، معادلات شرق و غرب را به هم ریخت و مبانی جدیدی را در شیوه حکومت‌داری وارد کرد.

امام‌ خمینی با طرح ایده اسلامی معادلات شرق و غرب را به هم ریخت

سیدهاشم بنی‌هاشمی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: آرمان‌های امام‌ خمینی(ره)، آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام ناب بودند و امام خمینی(ره) موفق شدند که این آرمان‌ها را به ‌نحو مناسبی برای مردم تبیین کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در بهارستان نهم یادآور شد: تعالیم و آرمان‌های امام خمینی(ره) دارای جامعیت است و عرصه‌هایی مانند حاکمیت، امور مسلمین و اداره زندگی بشر را کاملاً تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

بنی‌هاشمی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران، پایه‌های یک نظام جدید را پی‌ریزی کرد و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، محصول مستقیم این انقلاب بود.

وی تصریح کرد: امام راحل(ره) در زمانی ایده اسلام و حکومت اسلامی را مطرح کردند که دنیا در یک وضعیت دو قطبی به‌ سر می‌برد و بلوک شرق و غرب، تمام جریان‌های سیاسی دنیا را هدایت می‌کردند.

بنی‌هاشمی خاطرنشان کرد: نظام سرمایه‌داری غرب، تنها به‌ دنبال تامین منافع شخصی بود و اختلافات طبقاتی و هم‌چنین مشکلات امروز اقتصادی غرب، از همین تفکر ناشی شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات یادآور شد: در نقطه مقابل تفکر سرمایه‌داری، کمونیست‌ها بودند که انسان را تا حد یک حیوان پایین آوردند و به او، تنها به منزله یک ابزار تولید نگاه می‌کردند.

بنی‌هاشمی افزود: امام خمینی(ره) در این شرایط دست‌ به کار بزرگی زد و با مطرح کردن ایده اسلامی و هم‌چنین لزوم تشکیل حکومت الهی، تمام معادلات شرق و غرب را به هم ریخت و مبانی جدیدی را در شیوه حکومت‌داری وارد کرد.

وی افزود: بیداری امروز اسلامی نیز، رهاورد جسارت و بینش بالای امام راحل(ره) بود و کشورهای منطقه توانستند با الهام از اندیشه‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، در راه استقلال سیاسی و اقتصادی خود قدم بردارند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول