اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جیرفت خبر داد

تحویل 90 درصد مسکن مهر جیرفت در شهریور ماه / ورود 31 میلیارد تومان اعتبار به میدان عملیاتی

خبرگزاری فارس: فرماندار جیرفت گفت: 90 درصد از پروژه‌های مسکن مهر در جیرفت آماده و در شهریور ماه تحویل متقاضیان می‌شود.

تحویل 90 درصد مسکن مهر جیرفت در شهریور ماه / ورود 31 میلیارد تومان اعتبار به میدان عملیاتی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، ابراهیم غنچه‌پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در شهرستان جیرفت اظهار داشت: اطلاعاتی را که رسانه‌ها در اختیار مردم قرار می‌دهند در صورتی که دارای ریشه معرفتی و معنوی باشد، بسیار مثبت و اگر خلاف رسالت خود عمل کنند، می‌تواند، بسیار خطرناک باشد.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن افزود: اکنون بیش از 700 کانال ماهواره‌ای در اختیار رسانه‌های استکباری در راستای منحرف کردن افکار مردم و زدودن ارزش‌های اخلاقی است  که آثار آن به وضوح قابل مشاهده است.

غنچه‌پور فضای وحدت و همدلی حاکم بر هر شهر و منطقه را بیانگر قدرت قلم اصحاب رسانه دانست و تصریح کرد: هرگونه اختلاف موجود در منطقه نیز می‌تواند با تفرقه‌‌افکنی آنان موجب ناامنی شود.

وی با تأکید بر اندیشه‌سازی توسط رسانه‌ها ابراز داشت: در شهرستان جیرفت حدود 14 نشریه و هشت سایت خبری فعال وجود دارد که نشان‌دهنده فعال بودن جامعه خبری آن است.

غنچه‌پور با گلایه‌مندی از بی‌تعهدی برخی از نشریه‌ها عنوان کرد: بسیاری از نشریه‌های اصولگرایی شهرستان جیرفت طبق تعهد خود عمل نکرده و این در حالی است که نشریه‌های چپ‌گرا متعادل‌تر عمل می‌کنند.

فرماندار جیرفت گفت: برخی از سایت‌ها و نشریه‌ها که خود را در زمره اصولگرایان می‌دانند از متانت و سعه صدر مسئولان سوء استفاده کرده و از ابتدای فعالیت خود علیه دولت مطلب نوشته و کارها و خدمات آن را کوچک جلوه داده و تخریب می‌کنند.

غنچه‌پور با اشاره به اینکه مسئولان همواره انتقادپذیر و پاسخگو بوده‌اند، بیان داشت: اما بعضی انتقادها عاری از هرگونه انصاف و جوانمردی است.

وی همچنین در زمینه برگزاری انتخابات در این شهرستان اذعان داشت: با توجه به مستندات موجود در راستای صحت و سلامت انتخابات، حتی یک بازرس از طرف شورای نگهبان به شهرستان جیرفت اعزام نشد.

غنچه‌پور امنیت را مهم‌ترین زیربنای یک جامعه بدانیم و افزود: اگر امنیت را در برخورد نیروی انتظامی دانست، تعریفی اشتباه است، بلکه این مهم تنها با همکاری و همدلی مردم با مسئولان انجام می‌گیرد.

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی با تمام توان در راستای برقراری امنیت و آرامش در شهرستان جیرفت هر سه ماه یک بار با برگزاری مانور از زمین و هوا عرصه را بر خلافکاران تنگ می‌کند.

فرماندار جیرفت گفت: با برگزاری رزمایش عاشورا در منطقه جنوب کرمان بسیاری از باندهای شرارت منهدم و اشرار زیادی دستگیر، فراری و یا به هلاکت رسیدند به‌گونه‌ای که دیگر اکنون اثری از آنها در این منطقه وجود ندارد.

غنچه‌پور با اشاره به رزمایش‌های بسیج و گردان 419 عاشورا بیان داشت: با انجام مانورها و رزمایش‌های مختلف در منطقه 75 درصد از جرائم خشن و 45 درصد از بزهکاری‌ها کاهش یافته که نشان‌دهنده کاهش رخدادهای ناامنی نسبت به گذشته است.

وی ابراز داشت: برقراری امنیت نیازمند ایجاد یک کار فرهنگی است تا مردم نیز در این زمینه همکاری لازم را با مأموران نیروی انتظامی انجام دهند که این امر همواره اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی توسط اصحاب رسانه را می‌طلبد.

غنچه‌پور یکی از مشکلات موجود منطقه را معضل بیکاری ذکر و خاطر نشان کرد: در همین راستا دولت بحث اشتغال جوانان را در استراتژی خود قرار و تاکنون کارهای زیربنایی بسیاری انجام داده است.

وی سهمیه اشتغال این شهرستان را  3 هزار و 500 نفر خواند و اظهار داشت: تاکنون برای 5 هزار و 500 نفر پرونده تشکیل شده که حدود 4 هزار نفر از آنها تسهیلات مختلف از جمله اشتغال خانگی، کارگاهی و ... دریافت کرده‌اند.

غنچه‌پور با بیان اینکه در شهرستان جیرفت کار زیاد، اما نیروی انسانی فعال کم است، تصریح کرد: ساختمان‌سازی، کشاورزی و ... جای کار بسیاری در منطقه وجود دارد که اکنون توسط اتباع خارجی انجام می‌گیرد.

وی افزود: بنابراین باید برای اشتغال جوانان منطقه در راستای جلوگیری از درآمدهای کلانی که از این طریق نصیب این افراد شده و پول‌های زیادی از منطقه خارج می‌شود، فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

غنچه‌پور عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که در منطقه جنوب کرمان وجود دارد، می‌طلبد، جوانان به کارهای تولیدی روی ‌آورده و تنها در پی کارهای اداری نباشند.

فرماندار جیرفت گفت: از آغاز فعالیت من تمام اعتباراتی که جذب این شهرستان شده در سطح دوم پس از استان کرمان با اختلاف ناچیز بوده است.

وی ابراز داشت: اعتبارات ملی شهرستان جیرفت 607 میلیون تومان بوده که با تخصیص 75 درصدی 506 میلیون تومان شده است.

غنچه‌پور بیان داشت: در بحث اعتبارات استانی 5 میلیارد و 905 میلیون تومان بوده که با تخصیص اعتبار 3 میلیارد و 970 میلیون تومان جذب شده است.

وی اذعان داشت: در فصل الزامات 4 میلیارد و 165 میلیون تومان اعتبار بوده که 3 میلیارد و 865 میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

غنچه‌پور خاطر نشان کرد: در فصل دو درصد نفت و گاز سهم شهرستان جیرفت 8 میلیارد و 454 میلیون تومان اعتبار بوده که تمام آن تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: اعتبارات ستاد راهبردی توسعه منطقه جنوب کرمان 9 میلیارد و 314 میلیون تومان مصوب شده که 6 میلیارد و 180 میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

غنچه‌پور تصریح کرد: همچنین ماده 10 خشکسالی و حوادث یک‌میلیارد و 938 میلیون تومان بوده که تمام آن تخصیص یافته است.

وی افزود: مازاد اعتبارات نیز 20 میلیارد و 409 میلیون تومان بوده که 6 میلیارد و 222 میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

غنچه‌پور عنوان کرد: مجموعاً 31 میلیارد و 138 میلیون تومان اعتبار وارد میدان عملیاتی شده و در فصل‌ راه‌های ارتباطی روستایی، پل دوم هلیل، مسکن مهر و روستایی، پل‌های ملنتی و ... هزینه شده است.

فرماندار جیرفت گفت: تمام فعالیت‌ها و کارهایی که اکنون توسط شهرداری با کمترین امکانات موجود در حال انجام است، نتیجه وفاق و همدلی سایر مسئولان است که زمینه امنیت کاری و اعتباری آن را فراهم کرده است.

غنچه‌پور با اشاره به خزنده شدن جاده جیرفت به دو‌راهی دارزین بیان داشت: با وجود اینکه حدودا 70 درصد کار این جاده به اتمام رسیده و آماده آسفالت بود، برای پیشبرد تمام پروژه‌های سطح شهر، این اعتبار را برای راه‌اندازی فرودگاه و پل دوم هلیل‌رود تخصیص داده‌ایم.

وی با اعلام خبر افتتاح فرودگاه جیرفت در شهریور ماه اذعان داشت: ششمین پل رودخانه ملنتی که به صورت رفت و برگشت است، نیز به زودی به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

غنچه‌پور با اشاره به احداث 300 کیلومتر راه روستایی خاطرنشان کرد: همچنین 2 هزار و 800 واحد مسکن مهر نیز در این شهرستان در حال احداث وجود دارد که از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.

وی اظهار داشت: در بحث ارتقای اداره‌های شهرستان به اداره کل، توسعه و افزایش دانشگاه‌ها، احداث خانه‌های بهداشت و استقرار تیم‌های پزشکی در منطقه نیز کارهای ارزشمند و بزرگی انجام گرفته است.

غنچه‌پور با اشاره به برگزاری همایش‌های ملی در شهرستان جیرفت تصریح کرد: همایش ملی «یادمان ولایت» ذهنیت کشور را نسبت به این شهرستان تغییر داده و بسیار مثبت شده است.

وی افزود: با راه‌اندازی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان شاهد افزایش رشد تولید محصولات مختلف و زیرساخت‌های آن در منطقه بودیم، اما صنایع فرآوری و تبدیلی همگام با این امر پیش نرفت.

غنچه‌پور عنوان کرد: به همین دلیل باید پایانه‌های صادراتی و حمل و نقل و بازرگانی منطقه در راستای تنظیم بازار، تعیین بازارهای هدف، ایجاد جاده‌های ارتباطی با موازنه رشد کشاورزی پیش رود تا دیگر شاهد مشکلات امحای محصولات کشاورزی نباشیم.

فرماندار جیرفت با اشاره به مصاحبه‌های زیادی که در راستای عدم کشت محصول پیاز توسط کشاورزان انجام داده است، گفت: با وجود تمام این هشدارها کشاورزان به کشت بی‌رویه پیاز پرداختند که نهایتا مشکلات زیادی به وجود آورد.

غنچه‌پور بیان داشت: با این حال با تمام وجود از آنها حمایت کرده تا در نهایت دولت حاضر به 60 درصد خرید تضمینی پیاز از کشاورزان شد و با به مناقصه گذاشتن آن تنها در بخش کوچکی امحا صورت گرفت.

وی با اشاره به فعالیت تعاونی‌های مسکن مهر اذعان داشت: حدودا 90 درصد از پروژه‌های مسکن مهر آماده و در شهریور ماه تحویل داده می‌شود.

غنچه‌پور میزان آورده هر متقاضی را هفت تا 12 میلیون تومان ذکر و خاطر نشان کرد:‌ البته فعالیت هر کدام از این تعاونی‌ها بستگی به عملکرد مدیرعامل آن و آورده متقاضیان دارد.

وی با اشاره به مرگ یک نفر بر اثر بیماری تب کریمه‌کنگو در شهرستان رودبار اظهار داشت: با وجود 120 خانه بهداشتی که در شهرستان جیرفت وجود دارد تاکنون هیچ موردی از مشاهده این بیماری گزارش نشده است.

غنچه‌پور تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر چوبداران، قصابان، دامپزشکان، پزشکان در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند، باید طی 10 روز آینده شهرداری با تجهیز میدان دامی که برای استقرار چوبداران و دامداران حاشیه رودخانه هلیل‌رود احداث کرده است، آنها را به این مکان انتقال دهد.

وی افزود: برای احداث موزه شهرستان جیرفت نیز حدود 800 میلیون تومان اعتبار از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اختصاص داده شده است.

غنچه‌پور با اشاره به بحث انتقال سردخانه اداره پزشکی قانونی شهرستان عنوان کرد: حدود 250 متر زمین توسط شهرداری به این امر اختصاص داده شده است که تاکنون 60 درصد کار آن نیز انجام شده است.

وی بیان داشت: برای انتقال و احداث زندان شهرستان نیز زمینی در خارج از شهر به آن اختصاص داده شده است که در سال جاری انتقال آن آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه برای احداث پارکینگ برنامه‌هایی در دست اجرا داریم، اذعان داشت: با آزادسازی دو خیابان سطح شهر مشکل ترافیک و ازدحام مرکز شهر برطرف می‌شود.

غنچه‌پور خاطرنشان کرد: اعضای ستاد تنظیم بازار روزانه با بازدید از واحدهای صنفی سطح شهر اقدام به جریمه و پلمب واحدهای متخلف می‌کنند.

وی اظهار داشت: با راه‌اندازی واحد سیار شکایت و بازرسی در مرکز بازار نیز زمینه ایجاد این تخلف‌ها کاهش یافته است که نیازمند همکاری همه‌جانبه مردم است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول