اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

6600 متقاضی مسکن مهر به بانک‌های عامل معرفی شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل سابق بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: 6 هزار و 682 متقاضی مسکن مهر در این استان به بانک‌های عامل معرفی شدند.

6600 متقاضی مسکن مهر به بانک‌های عامل معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سام انصاری ظهر امروز در مراسم تودیع خود در این استان اظهار داشت: بنیاد مسکن وظایف متعددی در سطح کشور دارد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان اولین نهاد سازندگی اقدامات خوبی از خود بر جای گذاشته است.

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های بنیاد مسکن این استان، افزود: این نهاد تاکنون توانسته از 539 روستای مشمول طرح هادی، برای 332 روستا طرح اجرا کند و برای 121 روستای دیگر نیز اعتبار لازم را در سال گذشته به تصویب برساند.

انصاری ادامه داد: برای 96 روستای باقی‌مانده نیز مقرر شده تا در دو سال آینده طرح تهیه شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 7 هزار و 608 قطعه زمین به روستائیان این استان واگذار شده است، تصریح کرد: در همین مدت زمان 51 هزار و 720 فقره مالکیت رسمی به ثبت رسیده و دارای شناسنامه شده‌اند.

مدیرکل سابق بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بنیاد مسکن در خصوص مسکن روستایی خدمات ارزنده‌ای ارائه داده به گونه‌ای که در برنامه چهارم و پنجم توسعه یک میلیون واحد مسکونی احداث شده است.

انصاری در یک مقایسه نشان داد که 4 هزار و 255 واحد مسکونی روستایی ساخته شده و حدود 255 میلیارد تومان در قالب بهسازی و بازسازی طرح ویژه اختصاص و 100 میلیارد ریال در خصوص ساخت مسکن و ساخت حمام روستایی پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود 31 میلیارد ریال کمک بلاعوض به حوادث روستایی در نظر گرفته شده و 25 میلیارد ریال و 45 هکتار زمین به کسانی که مشکل زمین داشته‌اند اعطا شده است.

انصاری افزود: در رابطه با آموزش نیروهای فنی و مهندسی، به 464 نفر ناظر فنی روستایی و 125 معمار و کارگر از طریق ادارات مربوطه آموزش داده شده است.

وی به اقدامات انجام شده در مسکن مهر روستایی این استان اشاره کرد و گفت: تامین مسکن مهر در روستاهای زیر 25 هزار نفر و 25 شهر این استان بر عهده بنیاد مسکن بوده که تاکنون بیش از 50 درصد آن به بهره‌برداری رسیده است.

انصاری اظهار داشت: تاکنون 6 هزار و 682 نفر متقاضی مسکن مهر در این استان به بانک‌های عامل معرفی شده است.

مدیرکل سابق بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری ادامه داد: قرار بر این است که به روستاهای زیر 12 هزار نفر نیز تسهیلات ساخت و ساز پرداخت شود که در همین راستا حدود یک‌هزار و 767 واحد احداث شده است.

انصاری از احداث 32 خانه عالم، مسجد و حوزه علمیه در بازفت خبر داد و گفت: از محل اعتبارات طرح برکت، تعدادی از این پروژه‌ها تکمیل و تعدادی نیز در حال اجراست.

وی افزود: انجمن خیرین استان در سال گذشته هیئت مدیره خود را تعیین کرد و قرار شد همکاری خود را با بنیاد مسکن استان بیشتر کند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول