اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

افزایش 5 میلیون تومانی وام مسکن مهر

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاش ما این است که برای سرعت بیشتر و رفع برخی از مشکلات مسکن مهر، مبلغ 5 میلیون تومان به سقف مسکن مهر اضافه شود.

افزایش 5 میلیون تومانی وام مسکن مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی نیکزاد پیش از ظهر امروز ‌در همایش روسای ارشد بانک مسکن در کرمان اظهار داشت: 4 میلیون و 428 هزار واحد مسکن روستایی در کشور احداث شده است.‌

وی افزود: از مجموع 2 میلیون و 60 هزار واحد مسکن روستایی تاکنون یک میلیون و 360 هزار واحد به پایان رسیده و 300 هزار واحد نیز در حال تکمیل است.

نیکزاد این میزان احداث مسکن روستایی را در تاریخ کشور یک رکورد دانست.

وی بیان داشت: از ابتدای تاریخ بیش از 11 میلیون مسکن شهری در سطح کشور احداث شده است که در دولت‌های نهم و دهم عملیات اجرایی 2.5 میلیون واحد مسکن شهری شروع شد.

نیکزاد با اشاره به اینکه ساخت 400 هزار واحد مسکن شهری تمام شده است، ابراز داشت: یک میلیون و 200 هزار واحد نیز طی سال جاری احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: آمار موجود بیانگر این است که 22 درصد خانه‌های شهری کشور از ابتدای دولت نهم تاکنون ساخته شده است.

نیکزاد تعداد واحدهای شهری و روستایی در استان کرمان را 800 هزار واحد ذکر کرد و افزود: از ابتدای دولت نهم عملیات اجرایی 211 هزار واحد آغاز شده و 94 هزار واحد روستایی و 11 هزار واحد شهری به پایان رسیده است.

وی از بهره‌برداری از 58 هزار واحد طی سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: در سال آینده نیز 47 هزار واحد دیگر به بهره‌برداری می رسد.

نیکزاد افزود: 2 میلیون و 400 هزار واحد مسکونی در شهر تهران ساخته می‌شود که عملیات اجرایی 240 هزار واحد در شهرک‌های پرند، پردیس و هشتگرد آغاز شده و 50 هزار واحد در شهر تهران ساخته شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نام‌نویسی 75 هزار واحد مسکن مهر در تهران به زودی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید در مورد مسکن و راه اذعان داشت: ایشان در بحث اقدامات دولت در بخش مسکن یاد کرده‌اند که این امر بی‌دلیل نیست.

وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: تلاش ما این است که برای سرعت بیشتر و رفع برخی از مشکلات مسکن مهر پنج میلیون تومان به سقف مسکن مهر اضافه شود.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول