اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

هدف آذربایجان از کارهای ضد دینی پیوستن به اتحادیه اروپاست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف آذربایجان از پرداختن به کارهای ضد دینی و ضد اسلامی پیوستن به اتحادیه اروپا است.

هدف آذربایجان از کارهای ضد دینی پیوستن به اتحادیه اروپاست

عباس رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: اخیرا یک سیاست‌های خاصی را در آذربایجان شاهد هستیم که از جمله می‌توان به برخی مقابله‌ها که با نظام اسلامی ایران و برخی هتاکی‌ها که به عقاید و نظامات اسلامی می‌شود، اشاره کرد.

وی تصریح کرد: چندی پیش شاهد بودیم دولت آذربایجان یک برنامه موسیقی خاصی را در این کشور طراحی کرد که رژه همجنس‌بازها و پخش موسیقی متعلق به آنها بخشی از این برنامه بود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ادامه داد: متاسفانه بعد از فروپاشی شوروی سابق این کشورها تحت نفوذ آمریکا و صهیونیست قرار گرفتند، به ویژه در مباحث اقتصادی صهیونیست‌ها نفوذ زیادی بر این کشور داشتند و برنامه آنها هم این است که دولت آذربایجان را به سمت و سویی ببرند که کاملا یک دولت لاییک به حساب آید و این باعث شده که در برخی  مسائل از جمله مسئله دریای خزر و مسائل مربوط به ایجاد پایگاه برای آمریکایی‌ها و صهیونیست قدم‌هایی را بردارند.

رجایی گفت: دولت آذربایجان آرزو دارد که به اتحادیه اروپا بپیوندد و طبیعی است که پیوستن به اتحادیه اروپا هزینه‌هایی دارد و موضوعاتی را دیکته می‌کند که دولت درخواست کننده باید به آنها پایبند باشد.

وی مقابله با حجاب، پرداختن به مسائل مربوط به گرایش‌های ضد اسلام و موضوعات مرتبط با آزادی‌های بی‌حد و حصر را از جمله شرایط پیوستن به اتحادیه اروپا عنوان کرد و گفت: کشوری که به اتحادیه اروپا می‌پیوندد باید به این مفاد وفادار بماند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: اتحادیه اروپا سال‌های سال است که با طرح این موضوعات ترکیه را سر کار گذاشته و هر بار بحث جدیدی را مطرح می‌کند تا آنها خودشان را با شرایط از پیش تعیین شده وفق دهند و ترکیه علیرغم انجام درخواست‌های آنان تا به امروز نتوانسته است به اتحادیه اروپا بپیوندد و این مسائل در رابطه با آذربایجان هم صدق می‌کند.

وی ادامه داد: از جمله مباحثی که آذربایجان مجبور است به آن تن دهد این است که رژه این اشخاص را در رزم‌های موسیقی و برنامه‌ها قرار دهد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس با اشاره به وظیفه ایران در این رابطه بیان کرد: ایران باید با این کشورها تحکیم روابط را داشته باشد به لحاظ اینکه علاوه بر مرز مشترک، فرهنگ و علایق مشترکی بین دو همسایه وجود دارد که می‌طلبد سیاست حکیمانه و مسالمت‌آمیز داشت.

رجایی تاکید کرد: البته در چنین اقدامات غیر اخلاقی و غیر دینی که کشور آذربایجان انجام داده، ایران باید واکنش خود را نشان دهد و تذکرات لازم را هم بدهد، ولی قبل از آن که به مسائل تند و تیز و تند کردن فضا بپردازد باید شرایط را به سمتی ببرد که این کشورها همچنان در حوزه نظر و دید ایران باشند و در عین حال ایران کارهای فرهنگی خود را دنبال کند.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول