اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام سالک:

کشور آذربایجان در میدان بازی استکبار جولان ندهد و در روابط تجدید نظر کند

خبرگزاری فارس: نماینده منتخب مردم اصفهان در مجلس گفت: کشور آذربایجان در میدان بازی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس جولان ندهد و از بیداری اسلامی و جنبش وال‌استریت که امروز رژیم صهیونیستی را به نگرانی انداخته عبرت گرفته و در روابط خود تجدید نظر کند.

کشور آذربایجان در میدان بازی استکبار جولان ندهد و در روابط تجدید نظر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمد سالک پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی «رسالت جهانی اسلام با تاکید بر مسایل حوزه قفقاز» که در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: کشور آذربایجان در میدان بازی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس جولان ندهد و از بیداری اسلامی و جنبش وال‌استریت که امروز رژیم صهیونیستی را به نگرانی انداخته عبرت گرفته و در روابط خود تجدید نظر کند.

 

* استکبار در برابر رسالت عظیم جهان اسلام موضع خصمانه گرفته است

وی با بیان اینکه استکبار جهانی در برابر رسالت عظیم جهان اسلام موضع خصمانه گرفته است، افزود: یکی از اهداف رسالت جهان اسلام استمرار مقاصد عالیه و طی کردن اصول جهانی اسلام است که ضرورت دارد حقانیت و اصالت آن نمود پیدا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه راهبردهای عملی در این حوزه را با هدف نجات مظلومان عالم از زیر سلطه طاغوت یادآور شد و گفت: تبیین‌کننده رسالت جهانی اسلام تفکر اسلام ناب است به طوری که تشکیل حکومت عدل جهانی نتیجه و ثمره چنین رسالت عظیم است.

نماینده منتخب مردم اصفهان در مجلس ابراز داشت: در خطبه‌ای از نهج‌البلاغه رسالت نبی مکرم اسلام و بعثت پیامبر و قله متعالی آن متفاوت‌تر از سایر انبیا توصیف شده به طوری که پشت سر گذاشتن لایه‌های مادی عقول بشری در راه آرمان اسلام و رسالت الهی به راه افتاده است.

سالک اساس این حرکت و دوری از تفکر شیطانی را بصیرت و بیداری اعلام کرد و افزود: اگر این اصول از بین برود به یقین جامعه اسیر دست مزدور و استکبار می‌شود.

سخنگوی جبهه روحانیت، دعوت بشریت به سوی بندگی و عبودیت الهی را از دیگر ارکان رسالت جهانی اسلام توصیف کرد و گفت: درک قلبی، آگاهی دل و ارتقای اندیشه اسلامی از اصول کسب معارف اسلامی است که به ملکوت اخلاقی منجر می‌شود.

نماینده منتخب مردم اصفهان در مجلس بیان داشت: انسان‌های بصیر با سه ویژگی علم، آگاهی و دانایی، قرب الی‌الله و کسب فضایل به سمت حیات تسلیم‌گونه در برابر خدا و بریدن از تمام ابرقدرت‌های مادی حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: تسلیم شدن در برابر حضرت حق انسان را در مقام محسن قرار می‌دهد و به یقین فانی شدن در ذات ربوبی از بزرگ‌ترین رسالت جهانی اسلام است.

 

* برای ایستادن مقابل جبهه استکبار و سکولاریسم باید بر وحشت مرگ غلبه کرد 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده سابق رهبری در نهضت‌های آزادی‌بخش با برشمردن سه محور حیاتی در این زمینه گفت: اطاعت از حق، اراده ملت‌ها در ایمان مستحکم و دین‌داری و توجه به نقطه آرمانی اسلام در حقیقت نقطه آغاز خود‌سازی است که به رسالت جهانی منجر می‌شود.

وی اهمیت جایگاه وحدت امت اسلامی به عنوان ید واحده را یادآور شد و افزود: برای ایستادن در مقابل جبهه استکبار و اندیشه سکولاریسم باید بر وحشت مرگ غلبه کرد تا به نفی طاغوت منجر شود.

سالک حوادث اخیر بحرین و سوریه را نشان روشنی از فزون‌طلبی استکبار و میدان‌ دادن به نظام‌های طاغوتی توصیف کرد و ابراز داشت: اگر اراده ملت‌ها به قیام علیه دیکتاتورها منجر نشود تغییر و تحول امکانپذیر نیست.

نماینده منتخب مردم اصفهان در مجلس ویژگی رهبر صالح جامعه اسلامی را به مانند امام راحل دشمن‌شناسی، اسلام‌شناسی و امت‌شناسی عنوان کرد و گفت: به یقین بزرگ‌ترین معروف اسلام احکام آن و بزرگ‌ترین منکر طاغوت وابسته بودن به شیاطین است و اگر این اصل رعایت شود جهان اسلام در امنیت و آسایش خواهد بود.

وی ایجاد نظم و انضباط را از دیگر رسالت جهانی اسلام توصیف کرد و افزود: وحدت حول محور ولایت، امنیت و پرهیز از هرگونه اختلاف و تفرقه در رسیدن به نقطه اعلای رسالت جهانی اسلام ارزشمند است.

سالک ادامه داد: اگر در جنگ لبنان و فلسطین رژیم صهیونیستی شکست خورد و در سایه مقاومت این رژیم امروز از هر جانب مورد هجمه و فشار است به خاطر وحدت امت اسلامی است که روز به روز بر عظمت آن افزوده می شود.

 

قرآن ترجمان صلح و امنیت جامعه اسلامی است

سالک با بیان اینکه قرآن کریم محور و مدار حرکت جهان اسلام و ترجمان حاکمیت آرامش و امنیت است، افزود: قرآن کریم امروز به 150 زبان دنیا ترجمه شده و گرایش به آن اسباب وحشت استکبار را بر انگیخته و شاهد توطئه علیه قرآن کریم نظیر آتش زدن و تیراندازی به سوی این کتاب همه فهم هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده سابق بسیج کشور در پایان سخنان خود به دکترین امام خمینی (ره) در قالب 10 اصول برای جامعه اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: اصل تفکیک‌ناپذیری دین از سیاست، جهان‌شمولی اسلام، تحول فردی و جمعی، ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم، مقابله همه جانبه با استکبار، اعتقاد به اصل ولایت و عدالت، استقرار نظام ولایی، اتحاد امت اسلامی، استقلال ملت‌های مسلمان و انتظار مصلح از جمله این اصول و مبانی است که مورد تاکید امام و رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول