اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دولت باکو مسابقات رژه همجنس‌بازان را لغو کند

راهپیمایی گسترده مردم مرند در اعتراض به رژه همجنس‌بازان در جمهوری‌آذربایجان

خبرگزاری فارس: مردم مرند ضمن هشدار به دولت باکو خواستار لغو مسابقات رژه همجنس‌بازان شدند و اعلام کردند: در غیر این‌صورت خشم مردم جمهوری‌آذربایجان، مردم مسلمان مرند و سایر شهرهای ایران اسلامی غیرقابل مهار خواهد بود.

راهپیمایی گسترده مردم مرند در اعتراض به رژه همجنس‌بازان در جمهوری‌آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، نمازگزاران مرند امروز در پایان نماز جمعه در یک اقدام خودجوش و با راهپیمایی و تجمع اعتراض‌آمیز خود در میدان امام خمینی(ره) بیانیه‌ای را صادر و با تکبیر و الله‌اکبر تجمع کنندگان به تایید رسید.

راهپیمایی‌کنندگان با سردادن شعارهایی به زبان فارسی و ترکی اقدام دولت جمهوری‌آذربایجان در برگزاری رژه همجنس‌بازان در این کشور مسلمان را به شدت محکوم کرده و خواستار لغو فوری آن شدند.

مردم متدین مرند در حمایت از دینداران جمهوری‌آذربایجان، از مسئولان این جمهوری خواستند تا به اقدامات ضداسلامی در این کشور مسلمان پایان دهند.

راهپیمایی‌کنندگان مرندی در پایان این راهپیمایی در بیانیه‌ای خواستار تجدیدنظر مسئولان دولت باکو در رابطه با اقدامات ضداسلامی خود شدند.

در این بیانیه آمده است: مدت‌هاست که در منطقه شیعه‌نشین و مسلمان جمهوری آذربایجان، اخبار ناخوشایندی مخابره می‌شود که نه تنها قلوب مسلمین بلکه دل هر انسان آزاده‌ای را جریحه‌دار می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: تلاش‌های پیدا و پنهان دولت جمهوری‌آذربایجان در خصوص ممنوعیت پخش اذان از ماذنه‌های مساجد که البته تاکنون راه به جایی نبرده است، تخریب چندین مسجد مسلمانان، ممنوعیت استفاده از حجاب اسلامی در مدارس متوسطه و دستگیری دختران محجبه دانشجو، دستگیری بیش از 100  انسان آزادیخواه معترض به سیاست‌های ضد اسلامی، ایجاد فضای خفقان و آزار و اذیت مستمر دینداران و خانواده‌های آنها از جمله این اقدامات غیر اسلامی و دشمنان اسلام‌پسند دولت باکو محسوب می‌شود و چندی پیش نیز "حاج رامین شیر محمداف" از دینداران آذری و فروشنده کتب دینی به طرز مشکوکی توسط سرویس امنیتی باکو به شهادت رسید.

‌انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول