اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان

رشته ادبیات مقاومت در مقطع کارشناسی ارشد ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: رشته ادبیات مقاومت در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه بوعلی سینای همدان ایجاد می‌شود.

رشته ادبیات مقاومت در مقطع کارشناسی ارشد ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی در سال 85 مبنی بر ضرورت ایجاد رشته ادبیات مقاومت در مقطع کارشناسی ارشد زیر نظر اعضای هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، این رشته به دانشگاه بوعلی سینای استان همدان وارد می‌شود.

رشته تحصیلی با عنوان ادبیات مقاومت در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب رسیده است که مقرر شده در سراسر کشور با توجه به آمادگی دانشگاه‌ها این رشته ارائه شود.

این رشته با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه ادبیات دفاع مقدس به منظور آشنایی با سیر تحول این نوع ادبی در تاریخ ادب ایران به ویژه روزگار معاصر همچنین آگاهی به ویژگی‌های سبکی و زبانی ادبیات دفاع مقدس و نقد ساختاری و محتوایی آن ایجاد می‌شود.

در این دوره تحصیلی دانشجویان به مطالعه و بررسی مکتب‌های ادبی و ادبیات دفاع مقدس دیگر ملل تا اندازه‌ای که به تجلیل از مقاومت ایران کمک کند، می‌پردازند.

این رشته دارای 32 واحد درسی است، ضمن اینکه واحدهای پیش‌نیاز برای دانشجویانی که با مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی وارد می‌شوند نیازی به پاس کردن این واحدها ندارد.

در خصوص ارائه این رشته تحصیلی رایزنی‌هایی با دانشگاه بوعلی سینا در حال انجام است که در صورت آمادگی این دانشگاه در سال‌های آتی به مرحله اجرا درآمده و دانشجو می‌پذیرد.

همچنین این رشته تحصیلی برای نخستین بار در سال 86 در دانشگاه شهید باهنر کرمان ارائه شد و طی سال‌های بعد نیز به ترتیب در دانشگاه شهرکرد و سپس دانشگاه سمنان به مرحله اجرا درآمد. 

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول