اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آموزش استانداری بوشهر خواستار شد

راه‌اندازی دوره‌های تکمیلی و تخصصی جدید در دانشگاه‌‌های بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر گفت: دانشگاه‌های استان به منظور ارتقای سطح کیفی دانش در استان باید برای راه‌اندازی دوره‌های تکمیلی و تخصصی جدید برنامه‌ریزی کنند.

راه‌اندازی دوره‌های تکمیلی و تخصصی جدید در دانشگاه‌‌های بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر سید محمد هاشمی‌فرد صبح امروز در دومین نشست کمیسیون راهبری پژوهش استان بوشهر اظهار داشت: دانشگاه‌های استان برای ارتقای سطح کیفی دانش در استان با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان برای راه‌اندازی و استقرار دوره‌های تکمیلی و تخصصی جدید در دانشگاه‌های استان برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به نیازهای استان در حوزه دانش‌های جدید تاکید کرد: سمت و سوی تحصیلات تکمیلی در استان بوشهر باید بر اساس نیازهای بومی استان مشخص شود که اخیرا از سوی دانشگاه‌های استان قدم‌های خوبی برداشته شده و امید است این روند ادامه یابد.

رئیس کمیسیون راهبری پژوهش استان بوشهر با اشاره به مشکل اعتبارات در حوزه‌های پژوهشی استان گفت: یکی از چالش‌های مهم ما در حوزه پژوهش محدودیت اعتبارات است و ما مجبوریم بودجه پژوهشی استان را فقط بر اساس بودجه‌بندی کشور تنظیم کنیم.

وی در این زمینه از اعضای کمیسیون راهبری پژوهش استان خواست تا به دنبال راهکارهایی برای افزایش اعتبارات پژوهشی استان باشند.

هاشمی‌فرد با اشاره به نگاه مثبت این کمیسیون به کیفی‌سازی پژوهش در سطح استان افق این کمیسیون را رسیدن به بیشترین اتفاقات پژوهشی در سال جاری برای رسیدن هدف‌های مورد نظر عنوان کرد و گفت: برای این کار تغییراتی در اعضای کمیسیون ایجاد شده و کمیته‌های جدید تخصصی نیز به این کمیسیون اضافه شده است.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش با اشاره به نقش پژوهش در روند توسعه استان گفت: بی‌شک بدون تحقیق و پژوهش نمی‌‌توان طرح‌های توسعه‌ای را پیش برد و برای این کار نیازمند تحقیق و پژوهش هستیم.

وی گفت: دفتر آموزش و پژوهش حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقطع دکترا را در دستور کار خود قرار داده و در این راه از تحقیقات و پژوهش‌‌هایی با موضوعات توسعه‌‌ای استان بوشهر حمایت می‌کنیم.

هاشمی‌فرد اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی با اختصاص درصدی از اعتبارات خود به بخش پژوهش می‌‌توانند در پیشبرد اهداف تحقیقاتی استان سهیم باشند ضمن اینکه این اختصاص اعتبار در روند اجرای فعالیت‌های سازمانی خود آنان نیز مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول