اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر خبر داد

راه‌اندازی و تجهیز 44 کتابخانه روستایی در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از راه‌اندازی و تجهیز 44 کتابخانه روستایی در استان بوشهر خبر داد.

راه‌اندازی و تجهیز 44 کتابخانه روستایی در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان صدرالله محتشم بعد از ظهر امروز در نشست شورای کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در کنگان اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه امر مهم و ارزشمندی است و همه مردم و مسئولان در این راستا وظیفه سنگینی دارند.

وی افزود: تقویت زیرساخت‌های فرهنگی باید در جامعه انجام شود و به ویژه در بحث کتابخانه‌ها باید نهایت فعالیت و تلاش خود را به کار گیریم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر خاطر نشان کرد: تجهیز و توسعه کتابخانه‌های عمومی در شهرها و روستاهای مختلف استان بوشهر مورد تاکید مسئولان است که باید عملیاتی شود.

محتشم از راه‌اندازی و تجهیز 44 کتابخانه روستایی در استان بوشهر خبر داد و اذعان داشت: بیش از یک میلیارد تومان برای این امر اختصاص یافته که امیدوار هستیم شاهد تکمیل طرح و راه‌اندازی تمام کتابخانه‌های مورد اشاره باشیم.

وی از عضویت 52 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر خبر داد و گفت: در حال حاضر و بر اساس آمار موجود بیش از 52 هزار نفر در سراسر استان بوشهر عضو 62 کتابخانه عمومی فعال در این استان هستند.

محتشم از احداث پنج کتابخانه عمومی در شهرهای استان خبر داد و گفت: در شهرستان کنگان هم‌اکنون تعداد 3 کتابخانه عمومی مجهز و استاندارد در دست احداث است.

وی از تجهیز تمام کتابخانه‌های عمومی خبر داد و افزود: طرح تجهیز کتابخانه‌های استان و اختصاص 20 دستگاه سامانه دیجیتال به کتابخانه‌های استان از جمله اقداماتی است که امسال محقق می‌شود.

محتشم یادآور شد: خرید 20 دستگاه اذان‌گوی دیجیتال برای کتابخانه‌ها نیز از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته توسط این نهاد است.

وی بیان کرد: افزایش کیفیت کتابخانه‌ها و فراهم کردن زمینه جذب بیشتر جوانان به محیط کتابخانه‌ها از جمله برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های استان است.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول