اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر خبر داد

افتتاح پژوهشگاه فرهنگ و ادب استان بوشهر در آینده‌ای نزدیک

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: به زودی پژوهشگاه فرهنگ و ادب و تاریخ در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

افتتاح پژوهشگاه فرهنگ و ادب استان بوشهر در آینده‌ای نزدیک

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه به زودی پژوهشگاه فرهنگ و ادب و تاریخ در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود اظهار داشت: این پژوهشگاه ترکیبی از نخبگان استان بوشهر در عرصه فرهنگ است.

وی با اشاره به طرح جامع فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: تدوین نقشه جامع فرهنگ عمومی استان بوشهر کار بسیار بزرگ و مهمی است که در آخرین نشست این شورا تصویب شد.

صفایی‌بوشهری تصریح کرد: استاندار بوشهر اعتبارات لازم را برای تهیه و تدوین این نقشه اختصاص دهد ضمن اینکه مرجع کار نیز مشخص شود.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: بخشی از کار در این زمینه صورت گرفته و اگر تدبیر شود و به مرحله اجرا درآید اتفاقات بسیار خوبی در استان بوشهر خواهد افتاد و باید در بسیاری از امور دانش‌بنیان پیشگام باشیم.

وی ادامه داد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی محصولات فرهنگی استان بوشهر مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته است که اگر بتوانیم این طرح را نیز در این شورا ارائه کنیم کار بزرگی انجام شده است.

صفایی‌بوشهری گفت: امیدواریم با تامین به موقع اعتبار روند کار نقشه جامع فرهنگ عمومی استان بوشهر شتاب بیشتری به خود بگیرد.

وی اضافه کرد: با وزارت نفت و نهادهای فرهنگی در منطقه پارس جنوبی تعامل‌هایی انجام داده‌ایم و کاری نیز قبلا در این زمینه در آنجا انجام شده که دستمایه این طرح می‌شود.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: این طرح پس از تدوین در کارگروه علمی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد و به صحن عمومی می‌رود و تصویب می‌شود بنابراین این طرح باید در یک سند قوی ارائه و استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به شروع به کار مجلس نهم شورای اسلامی گفت: امیدواریم این مجلس برای پیشبرد اهداف مقام معظم رهبری در دهه پیشرفت و توسعه اقدامات لازم و مناسبی داشته باشد.

وی با تقدیر از موضع بسیار قوی هیئت ایرانی در اجلاس 1+5 افزود: ایران همواره به دنبال آزادسازی علم از زیر سلطه بیگانگان و استفاده کارآمد، منطقی، صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است.

صفایی‌بوشهری یادآور شد: اگر گفتمان قالب در جامعه تولید علم، نگرش علمی، دانش افزایی و دانایی محوری و تولید علم بر مدار خودکفایی و مرجعیت علمی باشد در آینده‌ای نه چندان دور توفیقات زیادی خواهیم داشت و باید بتوانیم استانی الگو برای دیگر استان‌ها داشته باشیم.

امام جمعه بوشهر با اشاره به مناسبت‌های ماه رجب گفت: رجب ماه بندگی خداست و باید از فرصت‌ها و مناسبت‌های این ماه بزرگ به بهترین شکل استفاده کنیم.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول