اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

بیداری اسلامی حاصل الگو‌گیری از شخصیت امام است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: بیداری اسلامی حاصل الگوگیری مردم این کشورها از نظام جمهوری اسلامی به‌ویژه شخصیت والای امام خمینی(ره) است.

بیداری اسلامی حاصل الگو‌گیری از شخصیت امام است

محمد اسماعیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: بیداری اسلامی در سایه الگوگیری از راه و سیره امام خمینی(ره) شکل گرفته است.

وی ادامه داد: اگر در حال حاضر شاهد بیداری کشورهای اسلامی یکی پس از دیگری هستیم، این امر مدیون هدایت و راهنمایی امام خمینی(ره) است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای اسلامی الگوی راه و مسیر خود را از انقلاب اسلامی ایران گرفته‌اند، افزود: انقلاب اسلامی به برکت تلاش‌های مبارزاتی امام خمینی(ره) با حکومت دست نشانده رژیم پهلوی شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) مبارزات علنی خود را از سال 42 علیه رژیم پهلوی آغاز کرد، افزود: در مرحله نخست امام با هدایت‌های پیامبرگونه خود مردم کشور ایران را بیدار و همراه خود کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه در سال‌های نخست مبارزه، امام تنها بود، افزود: به مدد نفس قدسی و تبیین جایگاه ایران در بین سایر کشورها به عنوان کشوری که مردم هیچ نقشی در تصمیم‌گیری‌های آن نداشتند، امام راحل مردم را نسبت به موقعیت خود آشنا کرد.

وی تصریح کرد: رژیم پهلوی به عنوان رژیمی دست نشانده قدرت‌های اروپایی و آمریکایی هیچ اراده‌ای از خود برای اداره کشور نداشت و سال‌های سال کشور در اختیار استعمارگران بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام خمینی(ره) مبارزات همه جانبه‌ای را علیه رژیم پهلوی آغاز کرد، یادآور شد: بیداری و همراهی مردم 15 سال زمان برد تا مردم به موقعیت خود آگاه شوند و امام را به خوبی در مسیرهای پرپیچ و خم پیروزی انقلاب همراهی کردند.

وی خاطرنشان کرد: با ورود مردم به صحنه، انقلاب اسلامی شکل گرفت و نقش کلیدی امام خمینی(ره) در بیداری مردم برای احقاق حقوق خود به خوبی در دوران مبارزات دیده شد.

اسماعیلی یادآور شد: مردم با تبعیت از ولی فقیه و اطاعت از فرامین امام خمینی(ره) راه خود را آغاز کرده و تا پای جان برای پیروزی در برابر استعمارگران پیش رفتند.

وی با بیان اینکه پس از حکومت حضرت علی(ع) با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حاکمیت حکومت دینی در جهان شدیم، افزود: حکومت اسلامی به پشتیبانی مردم و هدایت‌های امام راحل شکل گرفت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حکومت اسلامی با وجود همه توطئه‌های دشمنان در 33 سال گذشته به دلیل اسلامی‌بودن همچنان روی پای خود ایستاده و از آرمان‌های امام خمینی(ره) دفاع می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر جامعه‌ای رهبر نداشته باشد آن جامعه به اهداف خود به خوبی دست نمی‌یابد، افزود: رسالت امام در هدایت جامعه اسلامی به سوی حق و راستی از اقداماتی است که هرگز از دیده‌ها پنهان نمی‌ماند.

اسماعیلی یادآور شد: مردم ایران در دوران 10 ساله زندگی امام در بین مردم به خوبی از ولایت فقیه پشتیبانی کرده و هرگز از مسیر تعیین شده گامی عقب‌نشینی نکردند.

وی با اشاره به اطاعت مردم از رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: پس از امام خمینی(ره) نیز مردم ولی فقیه را تنها نگذاشته و پشت سر ولایت حرکت کردند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی سراسر الگو برای کشورهای آزادی‌خواه جهان است، افزود: نظام جمهوری اسلامی تحت لوای مقام معظم رهبری همچنان به ادامه روند انقلاب اسلامی تاکید دارد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول