اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

تبیین شخصیت امام حسن مجتبی(ع) از ضروریات است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) پناهگاه دین مبین اسلام است، گفت: تبیین و توجه به شخصیت و سیره امام حسن مجتبی از ضروریات است.

تبیین شخصیت امام حسن مجتبی(ع) از ضروریات است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در کنگره ملی امام حسن مجتبی(غ) اظهار داشت: امام حسن(ع) پاسدار وقف‌هایی بود که از حضرت علی به جا ماند.
وی ادامه داد: در این راستا در دین مبین اسلام، وقف از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و مسئولان وقف نیز به عنوان متولی باید این جایگاه را حفظ کنند.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: بشر با تمام پیشرفت‌هایی که در عرصه‌های مختلف داشته تاکنون در هیچ یک از حوزه‌های دانش مادی و معنوی حقیقت هدایت الهی را درک نکرده است.   
سلیمانی خاطرنشان کرد: در سیره قرآن کریم مسائل عرشی، مفاهیم متعالی و معارف ملکوتی در غالب مسائل مادی تبیین شده تا برای انسان‌ها و بشریت قابل درک باشد.
وی با بیان اینکه منظور از نور الهی، نور هدایت و راهنمایی است، اذعان کرد: در تاریخ صدر اسلام ریزش جامعه اسلامی و امت اسلام که از اوج عزت به ذلت کشیده شدند به علت جدایی از رسالت پیامبر اکرم(ص) بود.
امام جمعه زاهدان از وجود یک رابطه بین مصباح و مشکات خبر داد و گفت: مصباح روح و جان مشکات است و هر کسی نمی‌تواند از مصباح بدون مشکات استفاده کند.
سلیمانی تصریح کرد: نور آن است که خود آشکار و وسیله روشنایی و آشکاری دیگران شود.
وی ادامه داد: ترویج فرهنگ دینی، اسلامی، مذهبی و شیعی و شناخت مردم از امام حسن(ع) می‌تواند مهم‌ترین هدف کنگره ملی امام حسن ‌مجتبی‌(ع) باشد.
امام جمعه زاهدان گفت: امام حسن‌(ع) نخستین فرزند حضرت علی‌(ع) و فاطمه(س) است که در دامان پیامبر بزرگ اسلام(ص) و مادر و پدرش تربیت شد.
سلیمانی ادامه داد: امام حسن‌(ع) به مدت هفت سال با پیامبر بزرگ اسلام بوده‌اند به گونه‌ای که از بهترین تربیت برخوردار شدند.
وی یادآور شد: امام حسن‌(ع) مردی بخشنده، بردبار و عالم بود که به سبب بخشش‌هایش او را کریم اهل‌بیت(ع) خواندند.
در پایان این مراسم فاطمه‌سادات سیدمحمد قاری از کرمانشاه به عنوان نفر اول، حسین غلامی از قم به ‌عنوان نفر دوم، ذبیح‌الله اوحدی و ابراهیم تقی‌زاده از بیرجند به طور مشترک سوم و فاطمه عظیمی و زهرا رحمانی نیز به طور مشترک چهارم شدند و با اهدای هدایایی از آنها تجلیل شد.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول