اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد قزوین:

تبیین شخصیت اخلاقی امام رضا نیاز جامعه ماست

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین گفت: پردازش شخصیت اخلاقی امام رضا (ع) ضروری است و نیاز امروز جامعه نیز همین امر است.

تبیین شخصیت اخلاقی امام رضا نیاز جامعه ماست
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی رمضانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد، بیان کرد: از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) دهه کرامت نامیده شده است و  امام رضا (ع) همان راهی را رفتند که پیامبر طی کردند و همان انتظاری را از شیعیان دارند که پیامبر گرامی اسلام از مسلمانان داشتند.
وی ادامه داد: جامعه امروز نیازمند به اخلاق است آن هم اخلاق علوی و اخلاق امام رضا (ع) و ما باید زندگی فردی و اجتماعی خود را با چنین اخلاقی آمیخته کنیم.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: کسانی هستند که دوستدار اهل بیت هستند ولی در عمل و رفتار، شباهتی به آنان ندارند و رهنمودهای آنها را به کار نمی‌بندد در صورتی که اگر این رهنمودها به کار گرفته شود بزهکاری در جامعه وجود نداشته و دادگستری‌ها و دادگاه‌ها خلوت می‌شود.
 
* حل مشکلات اخلاقی جامعه با تبیین شخصت اخلاقی امامان
وی افزود: افرادی که به رهنمودهای امامان عمل نمی‌کنند در واقع مانند کسانی هستند که در پرتو خورشید هستند و چشمان خود را بسته و از مسیر پرخطری عبور می‌کنند؛ ما در جامعه اسلامی، نماد اسلامی داریم ولی این نماد در باطن کمرنگ است و اگر خداوند متعال پیامبران و امامان را در جامعه قرار داده که معجزات و کراماتی را دارند برای این است که انسان‌ها به حقانیت آنها پی ببرند.
رمضانی با اشاره به انتظار امامان از محبان اهل بیت توضیح داد: امامان معلمان بشر هستند و درس خداشناسی، انسانیت و اخلاق باید از آنها آموخت و کسانی که محبان اهل بیت هستند باید نشان‌هایی چون علم، اخلاق، معرفت، دین‌داری، معنویت و عبادت داشته باشند.
وی با تأکید بر لزوم تبیین و ترویج شخصیت اخلاقی امام رضا (ع) عنوان کرد: ما دنبال شخصیت اخلاقی امام رضا (ع) هستیم و پردازش شخصیت ایشان ضروری است و نیاز امروز جامعه نیز همین امر است، البته شخصیت امام رضا در ابعاد مختلف اجتماعی، علمی و سیاسی قابل پردازش است ولی بیشتر باید از بُعد اخلاقی به شخصیت امام رضا پرداخته شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین یادآور شد:  باید به شخصیت اخلاقی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) پرداخته شود زیرا جامعه امروز ما دارای مشکلات اخلاقی است و باید مراقب باشیم و اگر کسی مشتاق وجود اهل بیت باشد می‌تواند در جامعه اثر گذارد.
 
* حضور خادمان حرم امام رضا (ع) در قزوین
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در استان قزوین اظهار کرد: در دهه کرامت که از امروز آغاز شده است برنامه‌های مختلفی توسط دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود که مسئولیت هماهنگی این برنامه‌ها با دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قزوین است.
رمضانی اعلام کرد: همایش بررسی نقش مهدویت، مراسم پیاده‌روی و سخنرانی ویژه بانوان، نواختن زنگ کرامت، جشن ولادت حضرت معصومه (س)، تجمع زنان ایثارگر، توزیع 200 جلد کتاب و نرم‌افزار عفاف و حجاب، قرائت قرآن و دعای آل یاسین ویژه بانوان و پخش کتابچه زندگی نامه امام رضا (ع)، تجلیل از دختران ورزشکار، جشن کرامت ویژه بانوان اسکیت باز و برگزاری مسابقات کاراته و تکواندو ویژه دختران جوان از جمله برنامه‌های اجرایی در دهه کرامت است.
وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم حضور خادمان حرم امام رضا (ع) در قزوین است که خادمان حرم امام رضا (ع) در برنامه جشن دختران، عیادت از بیماران و سالمندان شرکت می‌کنند و استقبال مردمی از آنها نیز ساعت 17.30 از انتهای خیابان غیاث آباد به طرف مسجد امام خمینی (ره) صورت می‌گیرد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم غبارروبی امامزاده حلیمه خاتون، برگزاری مسابقات ووشو ویژه دختران جوان، همایش پیاده‌روی اعتیاد و نیروی انتظامی، برگزاری نشست با حضور ورزشکاران با موضوع دانش و معرفت دینی از دیگر برنامه‌هایی است که در دهه کرامت صورت می‌گیرد.
 
* برگزاری جشن دهه کرامت در 10 مسجد قزوین
وی افزود: در روز 17 مهر ماه نیز جشن ویژه امام رضا (ع) با حضور حجت‌الاسلام ابوالقاسمی مشاور شبکه دو برگزار می‌شود، غبارروبی آستان مقدس و خطبه‌خوانی خادمین آستان امامزاده حسین (ع) و مراسم خطبه‌خوانی عقد زوج‌های جوان با نام‌های رضا و معصومه از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در این روز است.
رمضانی اضافه کرد: انتشار ویژه نامه امام رضا (ع) و حضرت معصومه(س)، کرسی آزاد اندیشی، هم‌اندیشی دختران جوان، مسابقه کتابخوانی، حلقه‌های معرفت ویژه بانوان، پخش تیزر و صلوات خاصه و پوشش برنامه‌های دهه کرامت توسط صدا و سیما و غیره از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.
وی با اشاره به برگزاری جشن دهه کرامت در 10 مسجد استان توضیح داد: طی ایام دهه کرامت برنامه‌های ویژه‌ای در سطح مساجد استان برگزار می‌شود که مسجد امام رضا (ع) در خیابان شهید بابایی، مسجد موسی‌بن جعفر در خیابان حیدری، مسجد امام خمینی (ره) در خیابان غیاث آباد، مسجد ثارالله در شهرک مهدیه، مسجد امام حسین (ع) در خیابان طالقانی، مسجد فاطمه زهرا (س) در زیباشهر، مسجد سیدالشهدا در اقبالیه، مسجد چهارده معصوم در بوئین زهرا، مسجد مهدیه در قزوین و مسجد حضرت ابوالفضل در تاکستان مساجدی هستند که به ترتیب در این مساجد طی دهه کرامت مراسم و جشن برگزار می‌شود.
 
* راه‌اندازی سایت تخصصی دختران و بانوان ایرانی
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین در ادامه با اشاره به راه‌اندازی سایت تخصصی دختران و بانوان ایرانی در قزوین بیان کرد: وب سایت تخصصی دختران و بانوان ایران در استان قزوین طراحی و اجرا شده است و بخشی از اعتبار کار توسط استانداری و بخشی نیز توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تأمین شده است.
وی اعلام کرد: برای راه‌اندازی این وب سایت 20 میلیون تومان هزینه شده است و وب سایت بانو نت، جامع‌ترین و کامل‌ترین دائرة‌المعارف اختصاصی برای خانم‌ها است.
رمضانی گفت: سایت بانو نت دارای بخش‌های مادرونه، دخترونه، همسرونه، خانم خونه و جامعه است و در قسمت‌های جانبی نیز دارای بخش اخبار، احکام، بخش صوتی و تصویری، مسابقه و غیره است و بانوان ما می‌توانند در حوزه‌های مختلف در این وب سایت مشاوره دریافت کرده و سئوالات خود را طرح کنند و راهنمایی لازم به آنها صورت گیرد.
وی تأکید کرد: نیاز جامعه امروز در فضای سایبری این است که از این خدمات بهره‌مند شوند و در منزل نشسته و احکام و مسائل خود را در چنین فضای پیدا کرده و پاسخ سئوالاتشان را دریافت کنند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول