اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) به نسل جوان تبیین شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدختر گفت: ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) به نسل جوان تبیین شود.

ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) به نسل جوان تبیین شود
به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند ظهر امروز در جمع مدیران در پلدختر ضمن تسلیت ایام شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: این امام همام به دلیل مناظرات علمی متعددی که با اندیشمندان مسلمان و غیر مسلمان داشتند، دارای شخصیت علمی هستند که می‌توان از این بعد شخصیتی حضرت در ترویج فرهنگ و معارف دینی استفاده کرد و ابعاد سیاسی زندگی امامان معصوم به ویژه زندگی امام رضا(ع) باید بیش از پیش در جامعه مورد توجه قرار گیرد، زیرا نشر سجایای اخلاقی امام رضا(ع) راهکار اصلی مقابله با انحرافات در جامعه است.
وی گفت: همگان باید نسبت به شناخت شخصیت امام هشتم(ع) در ابعاد مختلف تلاش و اقدامات مورد نیاز را انجام دهند، زیرا اگر فرهنگ و اخلاق رضوی در جامعه تسری پیدا کند، شاهد نتایج خوبی در تعالی اخلاقی جامعه هستیم.
امام جمعه پلدختر با بیان اینکه امام رضا(ع) مسیر سیاست را معنوی و مقدس کردند، افزود: امام رضا(ع) شخصیت عظیمی داشتند، که نهضت علمی را در عصر خود راه‌ انداختند و این امر مورد استقبال سران ادیان و فرق قرار گرفت و این امام همام با استفاده از فرصت پیش آمده در مناظرات علمی توانست حقانیت اسلام را به اثبات برساند.
لروند گفت: امروز که استکبار جهانی فرهنگ مبتذل غرب را ترویج می‌دهد، فعالیت فرهنگی مبتنی ‌بر دین راهکاری برای مقابله با این تهاجم فرهنگی است و احیای فرهنگ رضوی یکی از ضروری‌ترین آموزه‌هایی است که اگر در جامعه اتفاق بیفتد، تمام مشکلات جامعه رفع می‌شود.
وی با بیان این که امام رضا(ع) مشهور به ضامن آهو‌، سلطان عشق و سلطان رضا، امروز ضامن دل‌های همه شیعیان است، تصریح کرد: لقب عالم آل محمد(ص) نشان‌ دهنده جایگاه علمی امام رضا(ع) است و پیوند با امام رضا(ع) ما را با علوم الهی آشنا می‌سازد و نهضت علمی مورد دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه گسترش فرهنگ رضوی تحقق می‌یابد، شخصیت این امام همام الگویی قابل بهره‌برداری در تمام عرصه‌ها و آشنایی با این امام می‌‌تواند در زندگی همه ما جهت‌‌آفرین باشد، زیرا امام رضا(ع) خورشید تابان جهان اسلام در ایران است.
امام جمعه پلدختر گفت: امام رضا(ع) در شرایط بسیار سخت و نامشروع آن زمان با تهدیدهای حاکم جور عباسی به ولایت‌عهدی منصوب شد و در صحنه‌های مبارزه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بسیار تلاش ‌کرد چه زمانی که در مدینه بود و چه دورانی که به مرو آمد و تحت نظارت مستقیم حاکم جور بود.
وی گفت: وجود مرقد و بارگاه منور حضرت امام رضا(ع) در ایران هدیه‌ای ارزشمند از جانب خداوند متعال برای مردم کشورمان است و این حرم شریف التیام بخش دل‌های مستمندان و حاجت‌مندان است.
انتهای پیام/غ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول